W ciągu kolejnych kilku tygodni DB Schenker Rail Polska w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland AG zrealizuje transport 37-metrowych betonowych rygli z Niemiec do Polski. Ponadgabarytowe elementy posłużą do budowy stadionu piłkarskiego we Wrocławiu.
Transport całopociągowy elementów betonowych wykorzystywanych przy budowie wrocławskiego stadionu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012 odbywa się na zlecenie firmy Max Bögl GMBH &Co KG, generalnego wykonawcy stadionu. Całość materiałów załadowywana jest specjalnymi dźwigami na stacji Neumarkt w Niemczech, a następnie przez przejście graniczne w Bielawie Dolnej, niedaleko Zgorzelca trafia do stacji rozładunku we Wrocławiu Kuźnikach. Ostatni etap transportu odbywa się nocą z wykorzystaniem specjalistycznych ciężarówek.
Łączna ilosc towaru, która ma trafić do Polski to 6600 ton, co stanowi 72 zębate rygle betonowe o wadze do stu ton. Do przewozu ładunku wykorzystywane są dwa typy wagonów Samms 70/710/489 oraz Rimmps 651.
- Realizowany transport jest dobrym przykładem współpracy spółek DB Schenker niemieckiej i polskiej w ramach jednej sieci DB Schenker Rail. Wysokie kompetencje oraz dobra jakość w połączeniu z największą siecią kolejowa w Europie pozwalają nam elastycznie reagować na potrzeby naszych klientów i realizować również zlecenia niestandardowe. - mówi Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., Hans-Georg Werner.
Całość ładunku rozłożona jest na 6 pociągów. Pierwszy transport wyruszył 20 sierpnia. Ostatni planowany jest na koniec września. Firma Max Bögl to ważny klient i partner DB Schenker Rail w Niemczech. W Polsce spółka ma swoja siedzibę w Szczecinie i Wrocławiu.
Autor: (źródło: DB Schenker Rail Polska, 26.08.2010)