baner
baner
baner
SOLARIS Bus & Coach S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker Rail Polska dostarcza elementy pod budowę wrocławskiego stadionu

W ciągu kolejnych kilku tygodni DB Schenker Rail Polska w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland AG zrealizuje transport 37-metrowych betonowych rygli z Niemiec do Polski. Ponadgabarytowe elementy posłużą do budowy stadionu piłkarskiego we Wrocławiu.

Transport całopociągowy elementów betonowych wykorzystywanych przy budowie wrocławskiego stadionu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012 odbywa się na zlecenie firmy Max Bögl GMBH &Co KG, generalnego wykonawcy stadionu. Całość materiałów załadowywana jest specjalnymi dźwigami na stacji Neumarkt w Niemczech, a następnie przez przejście graniczne w Bielawie Dolnej, niedaleko Zgorzelca trafia do stacji rozładunku we Wrocławiu Kuźnikach. Ostatni etap transportu odbywa się nocą z wykorzystaniem specjalistycznych ciężarówek.

Łączna ilosc towaru, która ma trafić do Polski to 6600 ton, co stanowi 72 zębate rygle betonowe o wadze do stu ton. Do przewozu ładunku wykorzystywane są dwa typy wagonów Samms 70/710/489 oraz Rimmps 651.

- Realizowany transport jest dobrym przykładem współpracy spółek DB Schenker niemieckiej i polskiej w ramach jednej sieci DB Schenker Rail. Wysokie kompetencje oraz dobra jakość w połączeniu z największą siecią kolejowa w Europie pozwalają nam elastycznie reagować na potrzeby naszych klientów i realizować również zlecenia niestandardowe. - mówi Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., Hans-Georg Werner.

Całość ładunku rozłożona jest na 6 pociągów. Pierwszy transport wyruszył 20 sierpnia. Ostatni planowany jest na koniec września. Firma Max Bögl to ważny klient i partner DB Schenker Rail w Niemczech. W Polsce spółka ma swoja siedzibę w Szczecinie i Wrocławiu.


Autor: (źródło: DB Schenker Rail Polska, 26.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.