baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker Rail Polska oferuje innowacyjne rozwiązania

W trakcie pokazu zorganizowanego na terenie elektrowni Siersza należącej do grupy Tauron DB Schenker Rail Polska po raz pierwszy w regionie zaprezentował możliwości kompleksowej organizacji transportu i wyładunku biomasy dla przemysłu energetycznego.

Transport intermodalny paliwa może być realizowany z trzech kierunków: portów w Szczecinie i/lub Świnoujściu, ze wschodu oraz z tzw. punktów koncentracji. Dodatkowo DB Schenker Rail Polska zapewnia przeładunek w portach, terminalach oraz budowę jak i pełną obsługę bocznic.

„Przewóz biomasy doskonale wpisuje się w przyjęty model funkcjonowania firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, co przekłada się na wymierne efekty finansowe. Dodatkowo trzy różne kierunki transportu pozwalają zachować elastyczność, której coraz częściej oczekują od nas klienci” – powiedział Marek Nitkowski – Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Schenker Rail Polska.

System kontenerowy wykorzystywany jest zarówno w transporcie jak i przy wyładunku. Poza biomasą, w kontenerach transportować można, także węgiel, koks i inne materiały sypkie. Zastosowanie tej technologii umożliwia szybki i skuteczny wyładunek w każdych warunkach pogodowych. Osiągana wydajność rozładunku np. zrębki leśnej to 800 m3/h, czyli ok. 280-300 t/h.

"Technologia kontenerowa sprawdza się w warunkach zimowych i z tego powodu szybko rozprzestrzeniła się w krajach skandynawskich. Sprawny rozładunek przy ujemnych temperaturach jest szczególne istotny dla towarów podatnych na zamarzanie podczas transportu. Zastosowanie systemu kontenerowego jest sposobem na optymalizację kosztów w całym logistycznym łańcuchu dostaw" – dodaje Nitkowski.

Transport kolejowy przy zastosowaniu technologii kontenerowej ma istotny wkład w ochronę środowiska. Dla przykładu jednorazowo koleją można przewieźć ok. 1250 ton zrębki leśnej, co w przybliżeniu daje oszczędność pracy ok. 50 ciężarówek.



Autor: (źródło: DB Schenker, 31.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.