baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker Rail Polska oferuje innowacyjne rozwiązania

W trakcie pokazu zorganizowanego na terenie elektrowni Siersza należącej do grupy Tauron DB Schenker Rail Polska po raz pierwszy w regionie zaprezentował możliwości kompleksowej organizacji transportu i wyładunku biomasy dla przemysłu energetycznego.

Transport intermodalny paliwa może być realizowany z trzech kierunków: portów w Szczecinie i/lub Świnoujściu, ze wschodu oraz z tzw. punktów koncentracji. Dodatkowo DB Schenker Rail Polska zapewnia przeładunek w portach, terminalach oraz budowę jak i pełną obsługę bocznic.

„Przewóz biomasy doskonale wpisuje się w przyjęty model funkcjonowania firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, co przekłada się na wymierne efekty finansowe. Dodatkowo trzy różne kierunki transportu pozwalają zachować elastyczność, której coraz częściej oczekują od nas klienci” – powiedział Marek Nitkowski – Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Schenker Rail Polska.

System kontenerowy wykorzystywany jest zarówno w transporcie jak i przy wyładunku. Poza biomasą, w kontenerach transportować można, także węgiel, koks i inne materiały sypkie. Zastosowanie tej technologii umożliwia szybki i skuteczny wyładunek w każdych warunkach pogodowych. Osiągana wydajność rozładunku np. zrębki leśnej to 800 m3/h, czyli ok. 280-300 t/h.

"Technologia kontenerowa sprawdza się w warunkach zimowych i z tego powodu szybko rozprzestrzeniła się w krajach skandynawskich. Sprawny rozładunek przy ujemnych temperaturach jest szczególne istotny dla towarów podatnych na zamarzanie podczas transportu. Zastosowanie systemu kontenerowego jest sposobem na optymalizację kosztów w całym logistycznym łańcuchu dostaw" – dodaje Nitkowski.

Transport kolejowy przy zastosowaniu technologii kontenerowej ma istotny wkład w ochronę środowiska. Dla przykładu jednorazowo koleją można przewieźć ok. 1250 ton zrębki leśnej, co w przybliżeniu daje oszczędność pracy ok. 50 ciężarówek.



Autor: (źródło: DB Schenker, 31.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.