baner
baner
baner
Strunobet-Migacz Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker Rail Polska osiągnął stabilną pozycję na rynku

- Spółka DB Schenker Rail Polska osiągnęła na polskim rynku ugruntowaną pozycję. Rok po rozpoczęciu działalności spółki w ramach sieci DB Schenker Rail wspólnie z naszymi zaangażowanymi pracownikami zainicjowaliśmy wiele działań i umocniliśmy naszą czołową pozycję zajmując drugie miejsce na polskim rynku przewozów towarowych. W odniesieniu do rentowności przedsiębiorstwa musimy się jeszcze poprawić. - Taki bilans przedstawił wczoraj w Katowicach dziennikarzom Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska S.A. Hans Georg Werner. Jednocześnie podkreślił on również rolę DB Schenker Rail Polska S.A. jako mocnego partnera w europejskiej sieci DB Schenker Rail przy obsłudze zleceń transportowych w kierunku wschodnim.

DB Schenker Rail przejął w połowie 2009 r. spółki PCC Logistics i PTK Holding. Od tej pory skupiano się przede wszystkim na restrukturyzacji i nowym ukierunkowaniu mniejszych przedsiębiorstw należących do koncernu oraz spółek specjalizujących się w przewozach węgla kamiennego. – Stworzenie z ponad 30 pojedynczych, krajowych przedsiębiorstw jednego międzynarodowego i konkurencyjnego przedsiębiorstwa, jakim jest DB Schenker Rail Polska S.A. to wielkie osiągnięcie pod względem działań integracyjnych – powiedział Hans-Georg Werner. Przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę w Zabrzu, zatrudnia około 5,5 tys. pracowników i jest jednym z największych pracodawców na terenie Śląska. Spółką kierują wspólnie menadżerowie z Polski i Niemiec.

Polski rynek kolejowych przewozów towarowych pod względem wielkości jest drugim w Europie, wyprzedza go jedynie rynek niemiecki. DB Schenker Rail Polska w pierwszym półroczu 2010 r. wypracowała obroty zewnętrzne w wysokości 110 mln euro. Ilość przewiezionych towarów wynosiła 42 mln ton, a liczba przewozów 1,7 mld tonokilometrów. Przedsiębiorstwo odczuło jednakże nie tylko wpływ światowego kryzysu ekonomicznego, ale również katastrofy powodziowej w Polsce oraz spadek cen na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych. 

Dzięki nowej ofercie produktów transportowych DB Schenker Rail Polska chce umocnić swoją pozycję na polskim rynku i rozwinąć się do rangi usługodawcy klasy premium. – Musimy skupić się na tym, co wyróżnia nas jako przedsiębiorstwo należące do koncernu DB – być dla naszych klientów niezawodnym partnerem, przywiązującym szczególną wagę do jakości oferowanych usług. W przyszłości sukces przewoźnika kolejowego nie będzie zależał już wyłącznie od ceny, ale coraz częściej od wysokiej jakości oferowanych usług. W chwili obecnej nie zawsze spełniamy ten wymóg, ale jest on zdecydowanie naszym celem na rok 2011. To nie udziały w rynku i za każdą cenę, ale ukierunkowane na potrzeby klienta, innowacyjne koncepcje usługowe stanowią nasz cel – wyjaśnił Werner.

Już od początku bieżącego roku spółka oferuje wspólnie z DB Schenker Rail Deutschland AG pociąg liniowy na Śląsk. Popyt wśród klientów korzystających z tego połączenia jest tak duży, że już od maja uruchomiono dodatkowe pociągi. W przyszłości rola Polski jako kraju tranzytowego zostanie mocniej wykorzystana do rozwoju międzynarodowych przewozów na trasach Wschód-Zachód. W taki sposób udało się zwiększyć ilość przewozów na tych trasach  w pierwszym półroczu bieżącego roku, a przewozy obejmowały przede wszystkim takie produkty jak węgiel, drzewo, materiały budowlane i części samochodowe. Ponadto trwają prace nad nowymi produktami obejmujące inne branże, aby uniezależnić się od przewozów węgla. 

Dzięki planowym inwestycjom DB Schenker Rail Polska S.A. przyczynia się do dalszego rozwoju i nowego ukierunkowania firmy, a także poprawia swoją konkurencyjność. W tym celu do roku 2018 we współpracy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zostanie zainwestowanych ponad 90 mln złotych w nową infrastrukturę przeładunkową i suwnice. W najbliższym czasie zostanie oddany do użytku nowy terminal i dzięki temu kubatura przeładunkowa DB Port Szczecin zwiększy się do rocznej pojemności wynoszącej nawet do 220 tys. TEU (twenty-feet equivalent unit – jednostka określająca pojemność standardowego kontenera stosowanego na statkach i w przeładunkach portowych). Jednocześnie zaplanowano modernizację taboru.

Tak oto już od wielu miesięcy trwają prace na uzyskaniem certyfikatu dla nowoczesnej lokomotywy typu „Class 66” i importem 40 lokomotyw tej serii do roku 2015. 

– Dzięki tym inwestycjom zapewniamy długofalową realizację naszych celów. Musimy uczynić rynek kolejowym przewozów towarowych w Polsce jeszcze bardziej atrakcyjnym i przenieść dla klientów jeszcze więcej przewozów z dróg na szyny kolejowe. Uwzględniając obecnie wzrastający popyt, stanowi to nasz cel, gdyż o wiele za długo kolejowe przedsiębiorstwa przewozowe działające w tym regionie skupiały się na częściowo wyniszczającej konkurencji między sobą. Teraz nadszedł czas, aby wspólnie zająć się konkurencyjnością między różnymi formami transportu i aby przekonać naszych klientów o sile transportu kolejowego – powiedział Werner.


Autor: (źródło: DB Schenker, 19.10.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.