baner
baner
baner
Zakład Metalowy ORTYL Sp. z o.o. S.K.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker Rail Polska S.A. potraja przewozy węgla kamiennego z Rosji do Polski

Do końca kwietnia br. DB Schenker Rail Polska S.A. potroi ilość węgla kamiennego przewożonego na zlecenie Yattenfall S.A. z białoruskiego Brześcia do Warszawy. Ładunki węgla, transportowane z Kuźnieckiego Zagłębia Węglowego w Rosji we współpracy z kolejami rosyjskimi RŻD i białoruską koleją państwową (BC), są przeładowywane w Brześciu i tutaj przejmowane przez DB Schenker Rail Polska S.A.

Do końca miesiąca koleje mają przetransportować ok. 12 000 ton węgla. Ilość tę przewiezie 9 składów. Przewóz organizowany jest dla największego rosyjskiego eksportera węgla, spółki OAO SUEK, która w tym roku wyeksportuje do Polski łącznie około dwóch milionów ton węgla.

- Zlecenie przewozowe otrzymaliśmy dopiero w lutym. To błyskawiczne zwiększenie pakietu zamówień stanowi dla nas istotny krok, umożliwiający nam partycypowanie w stale rosnącym rynku przewozów ładunków masowych między Rosją a Polską. Dzięki realizowanej przez nas koncepcji produkcji nasi klienci płacą niższe ceny za przewozy na polskim odcinku trasy, a nasi partnerzy RŻD i BC mogą korzystać z szybszych obiegów wagonów. Obniża to koszty i zwiększa wydajność - stwierdza Hans-Georg Werner, prezes DB Schenker Raił Polska S.A. i dyrektor na Region Wschód w DB Schenker Raił.

DB Schenker Raił Polska S.A. to największy prywatny kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce. Przedsiębiorstwo zatrudnia obecnie około 6 000 pracowników, a w roku 2009 zanotowało obroty w wysokości ok. 300 min euro. DB Schenker Raił Polska S.A. składa się z kilku operujących regionalnie firm, wyspecjalizowanych przede wszystkim w przewozie węgla, produktów chemicznych i materiałów budowlanych. Ponadto spółka zajmuje się eksploatacją infrastruktury portowej i terminali kontenerowych w Szczecinie i Świnoujściu.


Autor: (źródło: DB Schenker Rail Polska S.A., 29.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.