Od niedzieli 11 grudnia br. DB Schenker Rail oferuje transporty pomiędzy portami w Hamburgu i Bremerhaven a Polską z jednego źródła.
Wspólnie z klientem, firmą Polzug Intermodal będącą liderem na rynku transportu intermodalnego między Europą Zachodnią a Polską, DB Schenker Rail opracował koncepcję produkcji dla ruchu pociągów w systemie wahadłowym. "Transporty dla firmy Polzug to kolejny przykład wspólnych przedsięwzięć realizowanych w ramach europejskiej sieci kolejowej DB Schenker Rail. Liczymy na to, że nowo opracowany system umożliwi skrócenie czasu przejazdu i zwiększy niezawodność naszych usług", powiedział Hans-Georg Werner, Prezes DB Schenker Rail Polska SA.
W całym procesie ważną rolę odgrywa nowo otwarty terminal Polzugu zlokalizowany w Gądkach, około 5 km na południowy wschód od Poznania. Pociągi z Niemiec będą przejeżdżać przez terminal bez konieczności rozpinania wagonów. Zamiast tego realizowane będą przeładunki kontenerów na podstawione pociągi PKP Cargo, które następnie trafią do najważniejszych polskich ośrodków gospodarczych.
Do realizacji tych transportów wykorzystanych zostanie pięć lokomotyw wielosystemowych, które dopuszczone są do ruchu zarówno po stronie niemieckiej, jak i polskiej. DB Schenker Rail Polska przejmuje obsługę pociągu na granicy we Frankfurcie nad Odrą i prowadzi go na polskim odcinku trasy przewozu, aż do terminala w Gądkach. "Nowa koncepcja produkcji stanowi ważny krok w rozwoju naszych transportów kontenerowych. Dzięki dobrze zorganizowanemu systemowi regularnych połączeń doskonale zazębiają się nasze możliwości przeładunkowe z optymalnym wykorzystaniem środków trakcyjnych. Upatrujemy w nim możliwości rozwoju konkurencyjnej oferty przewozów w transporcie kombinowanym”, wyjaśnia Walter Schultze-Freyberg, prezes Polzug Intermodal.
DB Schenker Rail od 1991 roku realizuje przewozy kontenerów z Hamburga i Bremerhaven do stacji rozrządowej w Poznaniu Franowie. Do tej pory pociągi były przejmowane na granicy we Frankfurcie nad Odrą i obsługiwane na odcinku polskim przez PKP Cargo. W Poznaniu Franowie wagony rozrządzano, a następnie dołączano do pociągów, które trafiały do ośrodków gospodarczych w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.
Autor: (źródło: DB Schenker, 13.12.2011)