baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DCT Gdańsk działa 2 lata

Budowa Deepwater Container Terminal Gdańsk zakończyła się równo dwa lata temu. 1-go października 2007 oddano oficjalnie do eksploatacji najnowocześniejszy i najnowszy terminal kontenerowy na Bałtyku.

W trakcie dwuletniego funkcjonowania terminal rozwinął współpracę z wieloma klientami z grona spedytorów, linii żeglugowych, operatorów kolejowych i firm przewozowych. Terminal stale zwiększa swoje obroty. W pierwszym roku działalności DCT Gdańsk obsłużył ponad 100 tysięcy TEU, a w roku bieżącym wynik ten został osiągnięty już po sześciu miesiącach działalności, co nie było to łatwe w okresie kryzysu i w związku z tym zaostrzonej konkurencji pomiędzy terminalami.

Współpraca i zaufanie wielu klientów świadczy o sporym potencjale DTC Gdańsk.

Terminal aktualnie obsługuje regularnie statki Containerships - armatora, który całą swoją działalność operacyjną w Polsce przeniósł do DCT Gdańsk już od początku jego istnienia; linii dowozowych Team Lines, IMCL / BCL i Unifeeder oraz największego operatora kontenerowego na świecie Maersk Line.

Światowi operatorzy tacy jak: Hapag - Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, K-Line, UASC czy Evergreen akceptują DCT Gdańsk jako terminal przeładunkowy dla swoich kontenerów korzystając z usług wyżej wymienionych linii dowozowych.

- Od początku swojej działalności DCT Gdańsk dokłada wszelkich starań, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie i spełniać wymagania klientów pod względem zakresu i jakości swoich usług. Dowodem na to są cyklicznie publikowane zestawienia „Northern Europe Terminal Scorecard”, w których DCT Gdańsk od kilku miesięcy przewodzi wśród wszystkich północno europejskich terminali obsługujących statki Maersk Line. W ocenie tej brane są pod uwagę takie parametry jak między innymi: produktywność przy obsłudze kontenerów, czas oczekiwania statku oraz koszty przeładunków kontenerów na terminalu. – czytamy w komunikacie spółki.

Wszystkie polskie terminale obsługiwane są obecnie  tylko przez statki dowozowe via porty niemieckie i holenderskie. Kontenery przeładowywane są tam ze statków oceanicznych na mniejsze feeder’y, które potem przewożą je na Bałtyk. dzięki swoim parametrom DCT Gdańsk jest pierwszym terminalem w Polsce, który umożliwia obsługę statków o pojemności 7-8 tysięcy TEU i większych. Posiada on nabrzeże o długości 650 metrów i głębokości 16,5 metra. Jego nowoczesne wyposażenie zapewnia bardzo wysoką produktywność w przeładunkach kontenerów. Te parametry oraz lokalizacja dają szansę, aby stał on się najlepszym miejscem do obsługi statków oceanicznych kierowanych bezpośrednio na Bałtyk. Realizacja takiego rozwiązania przyniesie szereg korzyści i oszczędności zarówno odbiorcom ładunków, jak i liniom żeglugowym.

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp i nabrzeże o głębokości 16,5 m dla zawijających tu statków kontenerowych, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla tego rejonu Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi kontenerowców – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro”.

Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk, zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania. Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną „bramą” do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy.


Autor: (źródło: DCT Gdansk SA, 02.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.