baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DCT Gdańsk działa 2 lata

Budowa Deepwater Container Terminal Gdańsk zakończyła się równo dwa lata temu. 1-go października 2007 oddano oficjalnie do eksploatacji najnowocześniejszy i najnowszy terminal kontenerowy na Bałtyku.

W trakcie dwuletniego funkcjonowania terminal rozwinął współpracę z wieloma klientami z grona spedytorów, linii żeglugowych, operatorów kolejowych i firm przewozowych. Terminal stale zwiększa swoje obroty. W pierwszym roku działalności DCT Gdańsk obsłużył ponad 100 tysięcy TEU, a w roku bieżącym wynik ten został osiągnięty już po sześciu miesiącach działalności, co nie było to łatwe w okresie kryzysu i w związku z tym zaostrzonej konkurencji pomiędzy terminalami.

Współpraca i zaufanie wielu klientów świadczy o sporym potencjale DTC Gdańsk.

Terminal aktualnie obsługuje regularnie statki Containerships - armatora, który całą swoją działalność operacyjną w Polsce przeniósł do DCT Gdańsk już od początku jego istnienia; linii dowozowych Team Lines, IMCL / BCL i Unifeeder oraz największego operatora kontenerowego na świecie Maersk Line.

Światowi operatorzy tacy jak: Hapag - Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, K-Line, UASC czy Evergreen akceptują DCT Gdańsk jako terminal przeładunkowy dla swoich kontenerów korzystając z usług wyżej wymienionych linii dowozowych.

- Od początku swojej działalności DCT Gdańsk dokłada wszelkich starań, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie i spełniać wymagania klientów pod względem zakresu i jakości swoich usług. Dowodem na to są cyklicznie publikowane zestawienia „Northern Europe Terminal Scorecard”, w których DCT Gdańsk od kilku miesięcy przewodzi wśród wszystkich północno europejskich terminali obsługujących statki Maersk Line. W ocenie tej brane są pod uwagę takie parametry jak między innymi: produktywność przy obsłudze kontenerów, czas oczekiwania statku oraz koszty przeładunków kontenerów na terminalu. – czytamy w komunikacie spółki.

Wszystkie polskie terminale obsługiwane są obecnie  tylko przez statki dowozowe via porty niemieckie i holenderskie. Kontenery przeładowywane są tam ze statków oceanicznych na mniejsze feeder’y, które potem przewożą je na Bałtyk. dzięki swoim parametrom DCT Gdańsk jest pierwszym terminalem w Polsce, który umożliwia obsługę statków o pojemności 7-8 tysięcy TEU i większych. Posiada on nabrzeże o długości 650 metrów i głębokości 16,5 metra. Jego nowoczesne wyposażenie zapewnia bardzo wysoką produktywność w przeładunkach kontenerów. Te parametry oraz lokalizacja dają szansę, aby stał on się najlepszym miejscem do obsługi statków oceanicznych kierowanych bezpośrednio na Bałtyk. Realizacja takiego rozwiązania przyniesie szereg korzyści i oszczędności zarówno odbiorcom ładunków, jak i liniom żeglugowym.

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp i nabrzeże o głębokości 16,5 m dla zawijających tu statków kontenerowych, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla tego rejonu Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi kontenerowców – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro”.

Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk, zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania. Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną „bramą” do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy.


Autor: (źródło: DCT Gdansk SA, 02.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.