„Jak będzie wyglądała komunikacja w Poznaniu za 10 lat?” - pod takim hasłem odbyła się 22 marca w Urzędzie Miejskim kolejna debata organizowana przez 'Głos Wielkopolski' z cyklu 'Poznań 2020'. Uczestnikami debaty był Zastępca Prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego - Zbigniew Rusak, przedstawiciele MPK Poznań Sp. z o.o.: prezes Zarządu Wojciech Tulibacki i Jan Firlik dyrektor przewozów tramwajowych, a także Joanna Woźniak z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej oraz Ryszard Rakower - prezes Sekcji Rowerzystów Miejskich.
Prezydent Kruszyński stwierdził, że mamy w Poznaniu bardzo dobrą komunikację oceniając na tle całego kraju, a jej przyszłość powinna koncentrować się „wokół szyny”. Poznań jeśli chodzi o infrastrukturę tramwajową stawiany jest na równi ze szwajcarską Bazyleą - dorzucił dyrektor Jan Firlik. . Dyskusja toczyła się jednak nie tylko 'wokół szyny' i nowych tras tramwajowych. Dotyczyła integracji komunikacji w aglomeracji poznańskiej i wspólnego biletu oraz braku uregulowań prawnych, które służyłyby rozwiązaniu tego problemu. Za 10 lat poznaniacy powinni jednak podróżować juz z takim biletem nowymi trasami: wydłużoną trasą PST, liniami wiodącymi do Franowa oraz 'Bramą Zachodnią' poza pętlę Ogrody, oraz Poznań - Wschód, a być może również trasą naramowicką. Wciąż rozważana jest także trasa przez ul. Ratajczaka.
Autor: (źródło: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, 30.04.2010)