baner
baner
baner
Elmontaż Sp. z.o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Decyzja w sprawie specyfikacji rejestru infrastruktury (RINF)

Komitet ds. Interoperacyjności i Bezpieczeństwa Kolei (RISC) podczas plenarnego posiedzenia w dniach 8 i 9 czerwca 2011 r. wydał pozytywną opinię odnośnie projektu decyzji, określającej wspólną specyfikację rejestru infrastruktury kolejowej (RINF).

Wymóg opracowania wspólnych wymagań dla rejestru infrastruktury wynika bezpośrednio z treści art. 35 dyrektywy 2008/57/WE w sprawie interoperacyjności kolei. Przyjęty projekt określa zakres danych, które podlegały będą rejestracji, wskazując jednocześnie te dane, które posiadać będą status obowiązkowy. Ponadto projekt określa wymagany format zapisu informacji w rejestrze, celem zapewnienia ich niezakłóconej wymiany pomiędzy zainteresowanymi stronami za pośrednictwem wspólnego rejestru europejskiego.

Zgodnie z projektem decyzji, dane gromadzone w rejestrach na poziomie krajowym związane będą bezpośrednio z trzema podsystemami wchodzącymi w skład wspólnotowego systemu kolejowego:

  • Podsystem Infrastruktura;
  • Podsystem Zasilanie;
  • Podsystem Sterowanie Ruchem i Sygnalizacja (w zakresie instalacji stałych).


Zgodnie z przyjętymi założeniami, rejestr umożliwiać ma między innymi weryfikację kompatybilności pojazdów kolejowych z infrastrukturą znajdującą się w ramach zaplanowanej trasy, ułatwić projektowanie i dopuszczenie do eksploatacji nowych typów pojazdów oraz monitorowanie postępów w osiąganiu interoperacyjności sieci kolejowej Europy.

Projekt decyzji określa również kluczowe etapy wdrażania wymagań dotyczących rejestru. Zgodnie z przyjętymi założeniami, w ciągu trzech lat od wejścia w życie decyzji, w rejestrze będą musiały znaleźć się dane dotyczące korytarzy towarowych wymienionych w załączniku do Rozporządzenia 913/2010, w sprawie europejskiej sieci kolejowej, ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy. W tym samym okresie w rejestrze umieszczone będą musiały zostać dane na temat infrastruktury zbudowanej po wejściu w życie Dyrektywy 2008/57/WE.

Najpóźniej w terminie siedmiu lat od dnia wejścia w życie decyzji, w rejestrze umieszczone będą musiały zostać natomiast dane na temat prywatnych bocznic utworzonych przed wejściem w życie Dyrektywy 2008/57/WE. Państwa członkowskie zobowiązane zostały jednocześnie do doprecyzowania wymienionego harmonogramu w ramach krajowych programów wdrożenia.

Zgodnie z przyjętym planem ostateczne przyjęcie decyzji przez Komisję Europejską oraz jej publikacja nastąpić powinna w drugiej połowie roku.



Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 27.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.