baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dla PKP CARGO i CTL Logistics tory za wąskie

Pociągi PKP CARGO SA 17 i 18 lutego musiały kilkanaście godzin czekać na wjazd na stację Tychy. Jak podaje spółka, przyczyną był blokujący tor pociąg należący do spółki CTL Logistics.

W dniu 17 lutego pociąg prywatnego przewoźnika przybył na stację Tychy około godziny 0:30. Stacją przeznaczenia tego pociągu jest stacja Tychy Fiat, jednak pociąg został przyprowadzony elektrowozem bez lokomotywy spalinowej, w związku z czym skład został rozwiązany na stacji Tychy, blokując tor nr 5, który służy dyżurnym PKP PLK do wjazdu na stację Tychy z kierunku Katowic. Lokomotywa spalinowa prywatnego przewoźnika do powyższego składu została dołączona dopiero ok. godziny 13:40. W tym czasie w Rudzie Kochłowicach na postoju przez niemal dwie i pół godziny unieruchomiony był pociąg PKP CARGO z wagonami MOSOLF, pilnie potrzebnymi pod załadunek samochodów.

Sytuacja powtórzyła się w dniu dzisiejszym, kiedy tor nr 5 na stacji Tychy został zablokowany przez rozwiązany pociąg należący do CTL Logistics o godzinie 3:40 i według stanu na godzinę 16:30 sytuacja nie uległa zmianie. W efekcie na postoju w Rudzie Kochłowicach zablokowany został jeden, a w Gliwicach drugi pociąg należący do PKP CARGO. Jeden z nich, po kilkunastu godzinach przymusowego postoju, nadal oczekuje aż prywatny przewoźnik podstawi lokomotywę spalinową i zwolni tor pod wjazd na stację Tychy.

W rezultacie PKP CARGO traci przewozy, bo nie jest w stanie podstawić wymaganej liczby wagonów pod załadunek samochodów na stacji Tychy Fiat.

- To nie pierwsza tego typu sytuacja z udziałem pociągów należących do firmy CTL Logistics. Zła organizacja przewozów przez prywatnego przewoźnika nie pozwala nam na terminową realizację przewozów do i ze stacji Tychy Fiat, co dotkliwie obniża ich jakość, a tym samym stwarza zagrożenie zmniejszenia lub w skrajnej sytuacji nawet utraty pozyskanych przez PKP CARGO wolumenów przewozowych. – mówi Daniel Ryczek, członek zarządu Spółki ds. międzynarodowych.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 18.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.