PKP Przewozy Regionalne chcą zaoferować kolejne tańsze połączenia. Pociągi, które mają być uruchomione na obleganej trasie z Warszawy do Krakowa będą ponaddwukrotnie tańsze od ekspresów.
Pociągi interRegio jeżdżą do Białegostoku i Poznania już od kilku tygodni. Przyszedł czas na trasę Warszawa - Kraków. Na tej trasie elektryczne składy mają jeździć 3 godziny i 40 minut, a to tylko 45 minut dłużej niż jeżdżące na tej trasie ekspresy InterCity. Bilet na pociąg interRegio ma kosztować 38 złotych 50 groszy, natomiast na InterCity 97 złotych.
Kursy tanich pociągów miałyby się zacząć od pierwszego czerwca codziennie 7:30 i 17:30. O stratę klientów na popularnej trasie PKP InterCity się nie obawia. Paweł Ney, rzecznik spółki, jest zdania, że spółka PKP Przewozy Regionalne zgodnie z nazwą powinna raczej skupić się na wożeniu pasażerów na krótszych trasach. Dodaje jednocześnie, że konkurencyjna oferta nie powinna zagrozić składom PKP Intercity. - Oferujemy bardzo przyzwoity standard. Podróż pociągami elektrycznymi, którymi dysponuje spółka Przewozy Regionalne, będzie znacznie mniej przyjemna. Głównie ze względu na hałas w pociągu – prognozuje Ney.
Autor: (źródło: Krzysztof Śmietana, Gazeta Wyborcza Stołeczna, 18.05.2009)