baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Do Łodzi "piętrusami"

5 października PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź - Warszawa. Część środków na sfinansowanie zakupu przewoźnik chce pozyskać ze źródeł unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

6 października PKP Intercity przekazało do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o wszczęciu postępowania przetargowego polegającego na zakupie nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich. Urząd w terminie do 5 dni opublikuje ogłoszenie w unijnym Dzienniku Urzędowym.

Przedmiotem zamówienia jest zakup 30 wagonów piętrowych. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.

Pociągi zestawione z nowych wagonów piętrowych będą obsługiwały codzienny ruch pasażerski pomiędzy aglomeracją warszawską i łódzką. - Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

Termin składania ofert mija 17 stycznia 2012 roku, a wybrany oferent dostarczy nowe wagony w terminie do listopada 2014 roku.

Kryteria, jakimi zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik to obok ceny brutto, gwarancja oraz aspekty funkcjonalno - techniczne. PKP Intercity sfinansuje zakup środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.


Autor: (źródło: PKP Intercity, 06.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.