baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dofinansowanie dla nowego centrum serwisowego PKP Intercity

8 sierpnia 2012 r. PKP Intercity SA podpisało umowę na dofinansowanie budowy centrum serwisowego dla 20 składów zespołowych Pendolino. Całkowita wartość inwestycji to około 123 mln zł (30 mln euro), z czego 62,8 mln zł pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej. Podpisanie umowy na dofinansowanie projektu odbyło się w warszawskiej siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).

Pełna nazwa projektu to „Budowa hali wielopociągowej dla potrzeb taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap II”. Nowe centrum serwisowe, przeznaczone będzie do obsługi 20 składów zespołowych Pendolino, które zaczną kursować po polskich torach już w 2014 roku. Unijne dofinansowanie na budowę pochodzić będzie ze środków Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

- Obecnie funkcjonujące zaplecza techniczne PKP Intercity są przystosowane jedynie do obsługi lokomotyw, wagonów klasycznych i elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, czyli popularnych „Edyt”. Ze względu na brak możliwości dostosowania już istniejących centrów, do potrzeb składów zespołowych, podjęto decyzję o budowie nowego zaplecza, o podwyższonym standardzie technologicznym – mówi Małgorzata Sitkowska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity.

Centrum serwisowe wybudowane zostanie na terenie stacji postojowej Warszawa Grochów i składać się będzie z hali wraz z warsztatami pomocniczymi, magazynu części zamiennych oraz pomieszczeń socjalnych. W ramach inwestycji wybudowany zostanie od podstaw układ torowy, drogi dojazdowe oraz automatyczna myjnia.

W 2014 roku nowoczesne pociągi rozpoczną kursowanie na trasach: Warszawa – Gdańsk – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice. Czas przejazdu między tymi miastami zostanie znacznie skrócony. Odcinek pomiędzy Warszawą a Gdańskiem nowe pociągi będą pokonywały w 2h 30’, a odcinki Warszawa – Kraków i Warszawa – Katowice kolejno 2h15’ oraz 2h10’.

Budowa centrum serwisowego jest jednym z elementów kontraktu zawartego z konsorcjum Alstom Konstal S.A. oraz Alstom Ferroviaria S.p.A., obejmującego zarówno dostawę 20 zespołów trakcyjnych, budowę zaplecza do obsługi technicznej i konserwacji jak i świadczenie usługi utrzymania do poziomu 5.


Autor: (źródło: PKP Intercity, 08.08.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.