baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dokąd jedzie PKP?

Jak podaje „Nasz Dziennik” fatalna sytuacja finansowa w PKP zaimplikuje dalszą redukcję zatrudnienia i obniżki pensji dla pracowników spółek, zależnych od przewoźnika.

Styczeń i luty bieżącego roku zaowocował blisko o jedna trzecią mniejszymi przychodami w najważniejszych spółkach kolejowych PKP. Wpływ bezpośredni miał na to drastyczny, bo ponad 30-procentowy spadek przewozów towarowych. Skutek jest taki, że w najtrudniejszej sytuacji znajduje się obecnie PKP Cargo. Straty spółki oszacowane za rok 2008 to 175 mln złotych. Przygotowywane są już procedury zwolnień, które prawdopodobnie obejmą około 20% całego personelu. PKP Intercity także ma niemały kłopot z budżetem. Jak podaje rzecznik spółki Paweł Ney ujemny bilans już jest odnotowany na 18 mln złotych, lecz firma, póki co, nie planuje zwolnień. Niekorzystna sytuacja odbije się jednak na pewno na cenie biletów. PKP  Przewozy Regionalne również mają zmartwienie. W spółce już są zwalniani pracownicy oraz likwiduje się niektóre połączenia. Jak na razie od początku stycznia w regionie śląskim z rozkładu jazdy zniknęło aż 58 pociągów, a 52 kursowały tylko w dni robocze.


Autor: (źródło: Nasz Dziennik)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.