baner
baner
baner
ABB Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Doliną Popradu znów kursują pociągi

Po siedmiu miesiącach przerwy na linii nr 96 Tarnów – Leluchów znów pojawiły się pociągi. W sobotę, 15 stycznia, otwarto nowy most na Popradzie, między Nowym a Starym Sączem, odbudowany w miejscu zniszczonego przez powódź. W uroczystości uczestniczyli m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz wicemarszałek Małopolski Roman Ciepiela.

W samo południe z dworca kolejowego w Nowym Sączu wyruszył „pociąg papieski”, którego pasażerami byli uczestnicy otwarcia nowo wybudowanego mostu – obok wiceministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka i wicemarszałka Roman Ciepieli – obecni byli parlamentarzyści: senator Stanisław Kogut, posłowie: Andrzej Czerwiński, Bronisław Dutka i Arkadiusz Mularczyk, radny województwa Leszek Zegzda, samorządowcy powiatu nowosądeckiego ze starostą Janem Golonką oraz gminy Stary Sącz z burmistrzem Marianem Cyconiem oraz przedstawiciele kierownictwa Polskich Linii Kolejowych wraz z pracownikami.

- To wydarzenie nie tylko o lokalnym znaczeniu, most jest również ważny dla polskiej gospodarki i turystyki - podkreślał Cezary Grabarczyk. - Nowy most ma bardzo solidne, palowe fundamenty. Będzie bardzo dobrze służył pasażerom i kolei.

Parametry techniczne obiektu przedstawił Grzegorz Bukała, dyrektor techniczny firmy INTOP, która w ekspresowym tempie odbudowała obiekt. – Most, posadowiony na palach z żelbetowymi przyczółkami, jest konstrukcją stalową, z belką nośną opartą na czterech przęsłach. Jego długość wynosi 154 m, a szerokość 5,5 m. Waży 450 ton – wyliczał przedstawiciel wykonawcy. Zakres robót obejmował odbudowę mostu i podtorza, nawierzchni kolejowej na obiekcie, budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjnej, regulację koryta rzeki oraz umocnienie brzegów. Koszt przedsięwzięcia to prawie 14 mln zł. Inwestorem były Polskie Linie Kolejowe SA (Centrum Realizacji Inwestycji, Oddział w Krakowie).

Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonał minister Cezary Grabarczyk w towarzystwie wicemarszałka Romana Ciepieli oraz dyrektora krakowskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe, Włodzimierza Żmudy.

Obiekt poświęcił proboszcz parafii kolejowej w Nowym Sączu, ks. Józef Birecki.

Most między Nowy Sączem, a Starym Sączem został zniszczony 4 czerwca 2010 r. w trakcie powodzi. Żywioł zmienił nurt rzeki, podmył brzegi i filar mostu. Rozerwane zostały i zniszczone przęsła, tory i sieć trakcyjna. Na ponad siedem miesięcy przerwany został ruch pociągów na historycznej linii tarnowsko-leluchowskiej między Nowym Sączem a Muszyną i Krynicą, i dalej w kierunku na Koszyce, Budapeszt i Bałkany.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 17.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.