baner
baner
baner
Cordstrap Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dominika Niksa zwyciężczynią konkursu „Pomaluj TRAXXY”

29 lipca 2010 roku rozstrzygnięto konkurs „Pomaluj TRAXXY”. Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie projektu malatury dla lokomotyw TRAXX P160 DC, które zasilą park taborowy Kolei Mazowieckich w 2011 roku. Zwyciężczynią konkursu została Dominika Niksa.

Konkurs „Pomaluj TRAXXY” został ogłoszony 24 czerwca br. Skierowany był do uczniów, studentów i absolwentów szkół i uczelni plastycznych oraz artystyczno-technicznych. Do Kolei Mazowieckich wpłynęło 150 prac, spośród których warunki formalne spełniło 130.

Zwyciężczynią konkursu została Dominika Niksa, studentka architektury krajobrazu w Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Dodatkowo, Kapituła Konkursowa wyróżniła trzy prace autorstwa: Beaty Mikulik-Bihałowicz z Warszawy, Piotra Kilanowskiego z Warszawy i Artura Mieszańca z Krakowa.

Nagrodę główną stanowi pomalowanie lokomotyw, zgodnie ze zwycięskim projektem oraz laptop ufundowany przez firmę Bombardier. Autorzy wyróżnionych prac otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez Koleje Mazowieckie.
Kapituła Konkursowa wybierając laureata konkursu brała pod uwagę: oryginalność, walory artystyczne i użyteczność projektu oraz zgodność z Systemem Identyfikacji Wizualnej Kolei Mazowieckich.

Od 2008 roku pasażerowie Kolei Mazowieckich mają szansę podróżować wagonami piętrowymi, wyprodukowanymi przez firmę Bombardier Transportation GmbH. Samorząd Województwa Mazowieckiego zakupił 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 wagonów sterowniczych. Wagony piętrowe są wagonami typu „push-pull”. Oznacza to, że od momentu wdrożenia do eksploatacji przez Koleje Mazowieckie lokomotyw typu TRAXX P160 DC, pociąg będzie składał się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną maszynisty. Lokomotywa tradycyjnie będzie ciągnęła pociąg w jednym kierunku, zaś przy jego zmianie nie będzie konieczności przestawiania lokomotywy. Maszynista przesiądzie się jedynie do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd będzie sterował lokomotywą. Takie rozwiązanie pozwoli na zdecydowaną oszczędność czasu. Jednocześnie, dzięki nowym lokomotywom, prędkość maksymalna pociągów wzrośnie do 160 km/h.


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 29.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.