baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Druga linia metra utrudni mistrzostwa Euro 2012

W trakcie rozgrywek w Warszawie znaleźć się może ponad 100 tys. fanów: 55 tys. na Stadionie Narodowym i 45 tys. w tzw. strefach kibica (głównie na pl. Defilad). Wyliczyli to uczestnicy europejskiej konferencji Open Days w Centrum Zielna. W takiej sytuacji może się pojawić problem z dotarciem do Stadionu Narodowego. Zdaniem specjalistów źródłem utrudnień będzie druga linia metra. Jak twierdzi UEFA, problemem nie jest wcale fakt, że wbrew obietnicom prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz nie będzie jej na Euro 2012. Na przeszkodzie stanie to, iż w sąsiedztwie Stadionu Narodowego i Dw. Wileńskiego znajdzie się prowizorycznie zabezpieczona inwestycja. Prace związane z budową drugiej linii odetną także wygodne dojście do stadionu: ul. Świętokrzyską, Tamką i mostem Świętokrzyskim.

- To problem, ale do rozwiązania. Nie demonizujmy Stadionu Narodowego. Stadion będzie dobrze skomunikowany. Kibice dojadą tam tramwajami, pociągami albo dojdą piechotą, np. z Dw. Centralnego. Dla nas znacznie trudniejszym zadaniem będzie dowiezienie i rozwiezienie fanów do stref kibica z jednoczesnym zapewnieniem komunikacji dla warszawiaków. - mówi Piotr Izdebski z Zarządu Transportu Miejskiego.

Ratusz otrzymał od Biura Planowania Rozwoju Warszawy schematy przemieszczania się kibiców. Dwa różne rozwiązania komunikacyjne wyglądają następująco:

  • Polska gra z krajem sąsiednim, np. Niemcami. W tym przypadku aż 57 proc. fanów przyjedzie do Warszawy samochodami, 21 proc. pociągami dalekobieżnymi, a 8 proc. – samolotami.
  •  
  • Grają dwa stosunkowo odległe od Polski kraje, np. Hiszpania z Irlandią. Wtedy 41 proc. widzów przybędzie samolotami, 33 proc. samochodami, a 11 proc. koleją.
  •  

Władze miasta zamierzają uniemożliwić zmotoryzowanym kibicom wjazd do centrum. Jak wyliczyli specjaliści, brakuje ponad 15 tys. miejsc parkingowych. Braki mają być uzupełnione poprzez aranżację tymczasowych parkingów „Parkuj i Jedź” przy wylotówkach.


Autor: (źródło: Konrad Majszak, Życie Warszawy, 07.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.