baner
baner
baner
IME-AUTOLIFT POLSKA

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Druga umowa na projekt modernizacji linii radomskiej

14 lutego 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych na wybór wykonawcy LCS Okęcie.

Firma Jacobs Polska Sp. z o.o. wykona to zadanie w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.2 „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom – PRACE PRZYGOTOWAWCZE”, w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wartość zamówienia to 6 147 270,00 PLN netto, 7 561 142,10 PLN brutto.

Umowa obejmuje odcinek linii nr 8 od stacji Warszawa Okęcie do stacji Czachówek Południowy. Zakres dokumentacji zakłada miedzy innymi:

  • opracowanie koncepcji programowo – przestrzennej,
  • opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologiczno – inżynierskiej,
  • opracowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
  • opracowanie projektów budowlanych, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z niezbędnymi załącznikami dla potrzeb drugiego postępowania oraz
  • przygotowanie materiałów przetargowych na wybór wykonawcy robót budowlanych.

Linia kolejowa nr 8, zwana magistralą świętokrzyską, łączy Warszawę z Radomiem, Kielcami i Krakowem, stanowi istotne połączenie transportowe największej aglomeracji kraju z tzw. aglomeracją staropolską liczącą ponad 0,5 mln mieszkańców. Jest to linia o znaczeniu państwowym, w pełni zelektryfikowana, dostosowana do prędkości 100-120 km/h. Jednak z powodu pogarszającego się stanu technicznego wprowadzono na niej liczne ograniczenia prędkości. Linia obsługuje ruch pasażersko-towarowy. Średnia prędkość handlowa wynosi ok. 60km/h. Pogarszający się stan techniczny i równoczesne ograniczenie robót związanych z utrzymaniem obecnego stanu powodują, że linia wymaga kompleksowej naprawy głównej.

Opracowana dokumentacja posłuży do realizacji projektu POIiŚ 7.1-19.1 „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 16.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.