baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dwa miliardy złotych na modernizację linii kolejowej w okolicach Iławy i Malborka

27 maja 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarła dwie umowy na roboty budowlane w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Iława, LCS Malbork”.

Kontrakt LCS Iława dotyczy modernizacji linii kolejowej o długości 52,1 km na odcinku między Zajączkowem Lubawskim i Suszem. Zakres prac obejmuje wymianę ponad 104 km torów, ponad 120 km sieci trakcyjnej, budowę 18 wiaduktów oraz unowocześnienia istniejących siedmiu wiaduktów i czterech mostów. Ponadto powstanie 6 nowych przejść dla pieszych pod torami, a dwa istniejące będą zmodernizowane. Nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szeroki jest również zakres prac służących ochronie środowiska, do którego należy: montaż ponad 180 urządzeń do odpłaszania zwierząt, budowa 11 przejść dla zwierząt oraz prawie 5 km ekranów dźwiękochłonnych. Kontrakt o wartości 758 264 998,15 PLN netto zrealizuje w okresie 30 miesięcy konsorcjum firm w składzie: Budimex S.A. Warszawa, Tchas Polska Sp. z o.o., Eiffage Budownictwo Mitex S.A. Warszawa.

Kontrakt LCS Malbork obejmuje prawie 51 km linii kolejowej między Prabutami i Szymankowem. Przewidziany zakres prac przewiduje wymianę ponad 110 km torów i ponad 120 km sieci trakcyjnej, budowę 2 mostów, 11 wiaduktów i dwóch przejść pod torami dla pieszych. Na modernizowanym odcinku będzie zamontowanych prawie 7 km ekranów dźwiękochłonnych, 34 urządzenia do odpłaszania zwierząt oraz wybudowanych 10 przejść umożliwiających zwierzętom przejście pod torami. Umowę o wartości 868 894 251,27 PLN netto zrealizuje konsorcjum w składzie: Trakcja Polska S.A. Warszawa, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Zakończenie prac planowane jest na listopad 2013 roku .

Projekty inwestycyjne umożliwią podróżowanie z Warszawy do Gdyni z prędkością 160 km/h, w przypadku klasycznego pociągu osobowego oraz w wariancie składu z tzw. wychylnym pudłem z prędkością 200 km/h. Dzięki realizacji programu modernizacyjnego parametry techniczne infrastruktury kolejowej obszaru LCS Iława oraz LCS Malbork dostosowane zostaną do najwyższych standardów Unii Europejskiej.

Ważnym efektem prowadzonych działań będzie zwiększenie komfortu podróżowania oraz podniesienie standardu bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań dróg z koleją.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Projekt POIiŚ 7.1 – 1.3 „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Iława, LCS Malbork”, znajduje się na Liście Indykatywnej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.