baner
baner
baner
Vossloh Skamo sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dwie umowy na modernizację odcinka Zabrze- Katowice- Kraków

W dniu 21 grudnia 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły dwie kolejne umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach modernizacji linii kolejowej E30, na odcinkach:

  • Trzebinia – Krzeszowice - kontrakt nr 2,
  • Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy - kontrakt nr 3.

Są to dwie kolejne z czterech umów, jakie zostały podpisane w ramach projektu obejmującego odcinek Zabrze - Katowice - Kraków, którego modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku.

Zakres robót budowlanych na odcinku Trzebinia - Krzeszowice (kontrakt nr 2) obejmie między innymi:

  • kompleksową modernizację 17,6 km linii dwutorowej;
  • modernizację dwóch szlaków i czterech stacji/posterunków, odgałęźnych/przystanków osobowych;
  • modernizację trzech oraz likwidację 12 przejazdów i przejść w poziomie szyn;
  • budowę trzech wiaduktów drogowych i budowę jednego mostu drogowego oraz 6 przepustów drogowych;
  • modernizację dwóch wiaduktów oraz 12 mostów kolejowych, w tym trzech w sposób umożliwiający wykorzystanie obszaru pod obiektami jako przejścia dla dużych zwierząt;
  • modernizację 13 istniejących przepustów, w tym dziewięć w sposób umożliwiający wykorzystanie ich jako przejścia dla drobnych zwierząt;
  • budowę dziewięciu nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz modernizację jednej istniejącej kładki;
  • budowę ok. 21,0 km ekranów akustycznych.

Wartość umowy dla kontraktu nr 2 wynosi 393 274 156,00 PLN netto (479 794 470,32 PLN brutto), a wykonawcą robót wyłonionym w przetargu nieograniczonym będzie konsorcjum firm:

  • OHL ŽS, a.s. z Brna w Republice Czeskiej (lider konsorcjum)
  • Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul ul. Chełmżyńska 211, 04-458 Warszawa

Zakres robót budowlanych na odcinku Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (kontrakt nr 3) obejmie między innymi:

  • modernizację 20,5 km linii dwutorowej;
  • modernizację trzech szlaków i dwóch stacji;
  • likwidację jednej stacji i w zamian budowę przystanku osobowego;
  • likwidacja jednej przystanku osobowego;
  • modernizację trzech oraz likwidację sześciu przejazdów i przejść w poziomie szyn;
  • budowę jednego wiaduktu kolejowego i jednego mostu drogowego;
  • modernizację trzech wiaduktów drogowych, dziewięciu wiaduktów i siedmiu mostów kolejowych;
  • budowę jednego nowego i modernizację 15 istniejących przepustów;
  • budowę trzech nowych i likwidację jednego istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych oraz likwidację dwóch kładek;
  • budowę ekologicznego systemu przejść dla płazów i innych małych zwierząt oraz ok. 23,7 km ekranów akustycznych.

Wartość umowy dla kontraktu nr 3 wynosi 295 634 300,00 PLN netto (360 673 846,00 PLN brutto), a wykonawcą robót wyłonionym w przetargu nieograniczonym będzie konsorcjum firm:

  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum)
  • PKP Energetyka S.A.
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice - Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133).

Termin realizacji robót planowany jest w okresie grudzień 2011 r. – czerwiec 2014 r.

Projekt POiIŚ 7.1-11.1 jest realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:

  • Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa –Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
  • Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134) oraz (51,8 km linii nr 133).

Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, w ramach projektu realizowane są inne kontrakty na:

  • działania informująco - promujące (w dniu 15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą),
  • nadzór nad robotami budowlanymi (w dniu 03.11.2010 r. otwarto oferty i obecnie trwa praca komisji przetargowej),
  • wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A. – trwa procedura uzgodnienia treści porozumienia i umowy;

Celem modernizacji linii E30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2007-2013.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.