baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec Głogów – Robi się!

Firma Marapol, która na zlecenie PKP S.A. zmodernizuje głogowski dworzec za nieco ponad 3,2 miliona złotych rozpoczęła pierwsze prace budowlane. Wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych w piwnicach. Jeszcze w tym tygodniu rozpoczną się roboty związane z remontem dachu budynku. Natomiast w przyszłym budowlańcy zaczną montaż rusztowań niezbędnych do prac elewacyjnych.

Przypomnijmy, że w ramach modernizacji dworca w Głogowie poprawi się wizerunek i estetyka obiektu, a także komfort korzystania przez podróżnych z dworca. Historyczny wygląd odzyska elewacja budynku. Powojenny tynk z elewacji zostanie skuty, a w jego miejsce zostaną odtworzone klinkierowe płytki, które pokryją niemal w całości elewację dworca. Obiekt zostanie również docieplony. Na froncie obiektu, tuż nad wejściem zostanie zamontowany nowy zegar. W całym budynku budowlańcy wymienią stolarkę okienną i drzwiową.

Wewnątrz gruntownej modernizacji będzie poddany hol dworca, w którym zostanie wymieniona posadzka, a także odświeżone i pomalowane ściany oraz zamontowane nowe oświetlenie i system głosowej informacji podróżnych. Metamorfozę przejdą pomieszczenia kas biletowych, które zostaną poddane gruntownej renowacji i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. W ramach inwestycji zostanie wyremontowane również pokrycie dachu budynku, a także wymienione instalacje.

Dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych na dworcu i w jego otoczeniu zostanie zamontowany nowoczesny system monitoringu.

Inwestycja na dworcu w Głogowie jest finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych. Modernizacja obiektu zakończy się jesienią tego roku.

Historia dworca w Głogowie

Budynek dworca w Głogowie został wybudowany w 1935 roku w stylu modernistycznym. W czasie drugiej wojny światowej w wyniku działań wojennych budynek uległ częściowo zniszczeniu. Szczególnie mocno ucierpiało wschodnie skrzydło dworca, a także dach nad łącznikiem zachodnim. Obiekt odbudowano ostatecznie w 1959 roku.


Autor: (źródło: PKP S.A., 23.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.