baner
baner
baner
M&MR Trading Polska Sp. z o.o. / TransComfort

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec kolejowy Iława Główna zrobiony!

Zakończyła się gruntowna przebudowa dworca kolejowego Iława Główna. Pasażerowie mogą korzystać z odnowionego obiektu już od 18 stycznia br.

Dworzec został przebudowany kosztem 16,75 mln złotych, a środki na jego rewitalizację pochodziły z PKP S.A. oraz budżetu państwa. Wykonawcą remontu była firma AMP Sp. z o.o. z Warszawy.

W ramach prac, prowadzonych pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków, m.in. odnowiono elewację, posadzki, wymieniono wszystkie drzwi i okna, instalacje techniczne oraz naprawiono dach. Renowacji poddano również pomieszczenia na piętrze oraz podziemia. W budynku zmodernizowano także przestrzeń służącą podróżnym: poczekalnię, halę główną oraz toalety wraz z pomieszczeniem dla matki z dzieckiem. Dworzec został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojawiły się windy, których wcześniej tutaj nie było. Jedną z nich można zjechać z parteru do podziemia, a druga jest w części budynku, która może być wykorzystana przez potencjalnego najemcę na cele biurowe bądź hotelowe. Przy wejściu głównym został wykonany podjazd dla wózków. O bezpieczeństwo podróżnych i najemców zadba nowy monitoring.

Prace konserwatorskie objęły m.in. pełne odrestaurowanie sufitu w hali głównej oraz odtworzenie fragmentów polichromii w saloniku VIP i sali restauracyjnej. Na ścianach i posadzce w hali głównej odtworzono zabytkową glazurę. Zabytkowe belki na sufitach zostały odnowione i zabezpieczone. Dworzec zyskał również nowe witraże i iluminację na zewnątrz.

Na dworcu pojawi się salon prasowy i sklepik z drobną gastronomią. Do wynajęcia pozostaje jeszcze bardzo dużo przestrzeni. Na pierwszym i drugim piętrze wyremontowane pomieszczenia mogą służyć jako hostel albo biura. Pojawiła się także nowa przestrzeń, która powstała przez połączenie dworca z tunelem i wejściem na perony - do zagospodarowania np. na cele handlowe.

Dworzec w Iławie to jeden z wielu obiektów, które - po gruntownych remontach - PKP S.A. tej zimy udostępnią podróżnym. Na przełomie grudnia i stycznia planowane jest oddanie do użytku jeszcze kilkanaście dworców.

Polskie Koleje Państwowe S.A. realizują szeroko zakrojony program modernizacji dworców kolejowych. Obecnie jest nim objętych ponad 70 obiektów na terenie całego kraju - na różnym etapie zaawansowania: od przygotowywania dokumentacji budowlanej po trwające lub kończące się prace remontowe. Większość inwestycji realizowana jest ze środków budżetu państwa oraz własnych PKP S.A. Trzy duże projekty współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Są to modernizacje dworców: Gdynia Główna i Wrocław Główny oraz budowa nowego dworca Kraków Główny, który powstaje pod ziemią, obok dotychczasowego dworca. Wszystkie trzy inwestycje będą zakończone w przyszłym roku. PKP S.A. współpracują także z prywatnymi developerami przy budowie nowych dworców w Katowicach i Poznaniu. Dworce będą gotowe w 2012 roku, w dalszej kolejności powstaną obok nich nowoczesne centra handlowo – usługowe. Podobnie będzie na dworcu Warszawa Zachodnia. PKP S.A. podpisały umowę z prywatnym developerem, w myśl której do końca 2014 roku ma powstać dworzec kolejowy, a w kolejnych latach nowoczesny kompleks budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe.

W ramach partnerstwa publiczno - prywatnego powstanie nowy dworzec w Sopocie. PKP S.A wraz z Miastem i prywatnym inwestorem zrealizują inwestycję, która radykalnie zmieni tę przestrzeń miasta. Powstanie dwupoziomowy plac miejski połączony z Monciakiem, podziemny parking na 250 samochodów, nowy hotel, dworzec, galeria handlowa. Stary budynek dworca zostanie rozebrany, a nowy powstanie kilkadziesiąt metrów dalej.

Praca wre w stolicy. Na finiszu jest remont dworca Warszawa Centralna. Przez cały czas prac jest on czynny dla podróżnych, którzy mogą obserwować zachodzące na nim zmiany. W przyszłym roku zakończą się także prace na dworcach: Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion.

Wraz z nowymi dworcami powstaje nowa marka: Dworzec Polski. Obiekty pod tą marką zapewnią podróżnemu maksimum komfortu i poczucia bezpieczeństwa, pełny dostęp do informacji i oferty przewoźników oraz możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu wolnego przed i po podróży. Obiekty Dworca Polskiego to nie tylko miejsca, w których czeka się na pociąg. To także doskonała przestrzeń dla kultury i sztuki. Znajdą tam dla siebie miejsce na przykład: biblioteki, galerie artystyczne, kluby muzyczne oraz kina i teatry.


Autor: (źródło: PKP S.A., 18.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.