baner
baner
baner
Cordstrap Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec Łódź Fabryczna – przyszłość i wyzwania

Jak będzie wyglądał nowy dworzec Łódź Fabryczna?

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaprezentowały ostateczne koncepcje dworca Łódź Fabryczna i modernizacji linii kolejowej na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Nowy dworzec znajdzie się w sercu nowego centrum Łodzi. Nowa Łódź Fabryczna to 4 perony, 8 torów, 24 przystanki autobusowe. Na dworcu będą również 3 poziomy parkingów podziemnych dla 960 samochodów.

A wszystko to na 3 poziomach, kilkanaście metrów pod ziemią.

Na dworzec będą prowadziły dwa wejścia – zachodnie i wschodnie. Zachodnie – od strony ul. Kilińskiego będzie połączone z reprezentacyjnym placem miejskim, z którego będzie roztaczał się widok na park im. Stanisława Moniuszki i jedną z wizytówek Łodzi – Sobór św. Aleksandra Newskiego. Na perony wejdziemy przez przeszklone zadaszenie w kształcie fali.

Wejście wschodnie, które uwieczni wizerunek dawnego dworca Łódź Fabryczna, będzie dedykowane ruchowi samochodowemu. Do nowego dworca będzie wiodła nowa linia tramwajowa na ul. Składowej, od ul. Kilińskiego do ul. POW. W przyszłości podziemna stacja, bo tak zakłada projekt, ma mieć połączenie tunelem z dworcem Łódź Kaliska i … z całą Polską.

Na konferencji została pokazana szczegółowa koncepcja nowego dworca Łódź Fabryczna oraz wygląd nowej stacji Łódź Widzew.

Podczas pierwszej części spotkania zaprezentowali się przedstawiciele głównego inwestora i wykonawców: PKP PLK S.A., Konsorcjum TORPOL – Astaldi-INTECOR-PBDiM oraz Trakcja Tiltra. Podczas drugiej części urząd miasta Łodzi zapoznał nas z założeniami nowego centrum miasta.

W spotkaniu wzięli udział: Mirosław Bożek – z-ca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Cezary Grabarczyk – wicemarszałek Sejmu, Hanna Zdanowska – prezydent miasta Łodzi, Paweł Dziwisz – dyrektor projektu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.06.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.