baner
baner
baner
HELUKABEL Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec w Łożnicy nie sprzedaje biletów

Gdy planujemy letni wyjazd korzystając z usług kolei, w dodatku różnych przewoźników, musimy się liczyć, że napotkamy na pewne przeszkody, choćby takie jak brak możliwości kupna biletu.

Instytutu Turystyki podał w komunikacie, że w roku 2008 najczęściej wybieranym środkiem transportu w wyjazdach krajowych był samochód (65 proc.), a na drugim miejscu znalazła się kolej (22 proc.). Dane dotyczą wyjazdów długoterminowych, czyli trwających co najmniej 5 dni, ale w przypadku wyjazdów krótkoterminowych (2-4 dni) statystyki te układają się podobnie.

Gdy wybieramy się do pociągiem do mniejszych miejscowości to często musimy zmienić przewoźnika z PKP Intercity na PKP Przewozy Regionalne. W drodze nie powinno to sprawiać kłopotu. Problem jednak może pojawić się w chwili, gdy zechcemy zakupić bilet powrotny na jednej z niewielkich stacji. Taka sytuacja ma miejsce w Łożnicy położonej na trasie Szczecin – Świnoujście.

Jest to w tym miejscu o tyle nietypowe, że zakup biletu na pociąg pośpieszny i Intercity zależy w głównej mierze od pracownika, który akurat w danym dniu obsługuje podróżnych. Jest to po prostu loteria, bo jednego dnia uda się nam na dany pociąg zakupić bilet, a już w następnym może wystąpić z tym problem.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne Piotr Olszewski, stacja ta ma obowiązek sprzedaży biletów na pociągi typu: Intercity, pośpieszne oraz InterREGIO. Ograniczeniem tej stacji jest jednak brak możliwości rezerwacji miejsc. Na innych pomniejszych dworcach wygląda to podobnie.

Jeżeli na danej stacji nie można kupić biletu, można to zrobić u konduktora w pociągu, bez dodatkowych opłat. Natomiast w przypadku, gdy czas przesiadki do następnego pociągu jest krótszy niż 15 minut możemy poprosić konduktora o wypisanie adnotacji na bilecie o zmianie przewoźnika, co skutkuje tym, iż w kolejnym pociągu również nie będziemy ponosić dodatkowych kosztów, związanych z wypisaniem biletu. Ważne, aby obydwa bilety zachować do kontroli

Natomiast w sytuacji, gdy na stacji jest kasa, ale odmówiono nam sprzedaży biletu, powinniśmy złożyć reklamację do konkretnego przewoźnika, w tym przypadku PKP Przewozy Regionalne. Jeśli zażalenie będzie rozpatrzone odmownie, pomocy możemy szukać u miejskiego, bądź powiatowego rzecznika konsumentów lub innej finansowanej przez Budżet Państwa organizacji konsumenckiej.


Autor: (źródło: Barbara Pośledniak, Wiadomości.24.pl, 13.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.