baner
baner
baner
SaZ s.r.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec we Wrzeszczu chcą projektować trzy firmy

Gdańscy urzędnicy 9 kwietnia z architektami krakowskiej pracowni MoFo, francuskiej Coplan i gdańskiej FORT dyskutowali o przebudowie dworca kolejowego we Wrzeszczu. Firmy te złożą swoje koncepcje na nowy wizerunek dworca.

Stacja w Wrzeszczu, tak jak wiele dworców w Polsce, prosi się o poprawę wizerunku. Nie poddawano go remontowi przez długie lata, jednak pod koniec ubiegłego roku urzędnicy (miasto, samorząd Pomorza i spółki kolejowe SKM, Polskie Linie Kolejowe i PKP) postanowili postawić nowy dworzec.

Zbudowany ma być w ciągu pięciu lat. Procedura wyłonienia wykonawcy projektu architektonicznego ruszyła w styczniu. Zgłosiło się 18 pracowni architektonicznych, a do kolejnego etapu zaproszono trzy z nich: krakowską MoFo, francuską Coplan i trójmiejską FORT.

- W piątek spotkaliśmy się z przedstawicielami tych firm. Dokonali prezentacji swoich osiągnięć i doświadczeń. My przedstawialiśmy im bardziej szczegółowo przedmiot zamówienia i nasze oczekiwania, by mogli przystąpić do opracowania koncepcji. W tym tygodniu wystosujemy do nich zaproszenie do składania ofert. Mają na to pięć tygodni. W połowie maja podejmiemy decyzję, z którą z tych pracowni podpiszemy umowę na wykonanie projektu - wyjaśnia Barbara Szczerbowska z wydziału urbanistyki, architektury i ochrony zabytków gdańskiego magistratu.

Miasto wyłania projektanta koncepcji na dworzec w ramach dialogu konkurencyjnego, gdyż… - Ta forma daje nam to większą swobodę wyboru i negocjacji z projektantem. Gdybyśmy zorganizowali przetarg musielibyśmy się kierować wyborem najtańszej oferty - tłumaczy Barbara Szczerbowska.

Prace na dworcu obejmą dwa etapy. Część prac zostanie wykonana najprawdopodobniej przed Euro 2012 - głównie nowe torowisko oraz perony. Z kolei to, co wykracza poza podstawowe elementy infrastruktury kolejowej – czyli budynki dworca, lub ewentualna hala zakrywająca perony, nie ma na razie zapewnionego finansowania. PKP wspólnie z miastem dopiero będą szukać prywatnego partnera do tej inwestycji.


Autor: (źródło: Katarzyna Moritz, trójmiasto.pl, 12.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.