baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec we Wrzeszczu chcą projektować trzy firmy

Gdańscy urzędnicy 9 kwietnia z architektami krakowskiej pracowni MoFo, francuskiej Coplan i gdańskiej FORT dyskutowali o przebudowie dworca kolejowego we Wrzeszczu. Firmy te złożą swoje koncepcje na nowy wizerunek dworca.

Stacja w Wrzeszczu, tak jak wiele dworców w Polsce, prosi się o poprawę wizerunku. Nie poddawano go remontowi przez długie lata, jednak pod koniec ubiegłego roku urzędnicy (miasto, samorząd Pomorza i spółki kolejowe SKM, Polskie Linie Kolejowe i PKP) postanowili postawić nowy dworzec.

Zbudowany ma być w ciągu pięciu lat. Procedura wyłonienia wykonawcy projektu architektonicznego ruszyła w styczniu. Zgłosiło się 18 pracowni architektonicznych, a do kolejnego etapu zaproszono trzy z nich: krakowską MoFo, francuską Coplan i trójmiejską FORT.

- W piątek spotkaliśmy się z przedstawicielami tych firm. Dokonali prezentacji swoich osiągnięć i doświadczeń. My przedstawialiśmy im bardziej szczegółowo przedmiot zamówienia i nasze oczekiwania, by mogli przystąpić do opracowania koncepcji. W tym tygodniu wystosujemy do nich zaproszenie do składania ofert. Mają na to pięć tygodni. W połowie maja podejmiemy decyzję, z którą z tych pracowni podpiszemy umowę na wykonanie projektu - wyjaśnia Barbara Szczerbowska z wydziału urbanistyki, architektury i ochrony zabytków gdańskiego magistratu.

Miasto wyłania projektanta koncepcji na dworzec w ramach dialogu konkurencyjnego, gdyż… - Ta forma daje nam to większą swobodę wyboru i negocjacji z projektantem. Gdybyśmy zorganizowali przetarg musielibyśmy się kierować wyborem najtańszej oferty - tłumaczy Barbara Szczerbowska.

Prace na dworcu obejmą dwa etapy. Część prac zostanie wykonana najprawdopodobniej przed Euro 2012 - głównie nowe torowisko oraz perony. Z kolei to, co wykracza poza podstawowe elementy infrastruktury kolejowej – czyli budynki dworca, lub ewentualna hala zakrywająca perony, nie ma na razie zapewnionego finansowania. PKP wspólnie z miastem dopiero będą szukać prywatnego partnera do tej inwestycji.


Autor: (źródło: Katarzyna Moritz, trójmiasto.pl, 12.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.