baner
baner
baner
Kuźnia Ostrów Wielkopolski Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dworzec Wrocław Główny na finiszu!

Prace budowlane na wrocławskim dworcu dobiegają końca. Budynek dworca Wrocław Główny wraz z towarzyszącą infrastrukturą zostanie udostępniony pasażerom przed Euro 2012.

Z powodu wymogów konserwatorskich wynikających z zabytkowego charakteru dworca oraz odkryć niezinwentaryzowanych w planach obiektów ochrony konserwatorskiej i obiektów technicznych, niektóre prace zostaną wykonane po Euro 2012. Fakt ten nie będzie miał wpływu na sprawną obsługę podróżnych podczas mistrzostw.

Prace, które zostaną wykonane po Euro 2012:
prace wykończeniowe w kilku zabytkowych pomieszczeniach, które nie pełnią funkcji obsługi pasażerów,
uzupełnienie tzw. elementów małej architektury przed budynkiem Dworca Głównego (część stojaków rowerowych, gabloty, tablice informacyjne), na peronach (ławki, gabloty) i w tunelach (gabloty, panele informacyjne, punkty z internetem),
prace związane z pielęgnacją zieleni.

Obecnie na placu budowy pracuje 1300 osób, zajmujących się pracami wykończeniowymi. W obrębie garażu podziemnego pomalowano już słupy, które będą wyznaczały strefy parkowania, a wykonawca kończy układanie nawierzchni betonowej.

Końca dobiegają również prace na powierzchni placu dworcowego. Nawierzchnia jest już ułożona w 90 procentach. Przy naziemnych pawilonach A1 i A2, które są skomunikowane z garażem podziemnym oraz przy pawilonie A3 trwają prace elewacyjne. Przy tarasach po obu stronach wejścia głównego prowadzone są prace wykończeniowe. Na placu dworcowym trwają nasadzenia zieleni, tj. drzewek i krzewów, a także układanie trawy na tzw. zielonych wyspach.

W budynku głównym prowadzone są prace konserwatorskie (pracuje przy nich około 240 osób) i wykończeniowe. Elewację budynku pomalowano w 90 procentach. Większość pomieszczeń odzyskało już dawny blask, a pozostałe są bliskie ukończenia. W holu kasowym ułożono posadzkę i zamontowano podsufitkę. Trwa tam montaż secesyjnych witryn i witryn pomieszczeń komercyjnych.

Wysoki poziom zaawansowania prac jest widoczny na peronach. Na czterech z pięciu peronów ukończono prace modernizacyjne. Na ostatnim peronie 3 są one na finiszu. Po renowacji są już stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu wybudowano nowy. W dachach obydwu historycznych hal peronowych zamontowano świetlik. Wkrótce zakończy się montaż podsufitki. Obecnie trwa układanie nawierzchni. Ostatni z modernizowanych peronów dworca Wrocław Główny zostanie udostępniony podróżnym pod koniec maja.

Na wszystkich czterech peronach zamontowano konstrukcję nowej hali znajdującej się pomiędzy dwoma historycznymi i zadaszono ją membraną.

W tunelu centralnym ułożono już posadzkę wykonaną z granitowych płyt, a także okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych. Z kolei w tunelu miejskim zakończyła się renowacja oryginalnych cegieł szkliwionych. Na ukończeniu jest układanie posadzki. Przy obu wyjściach z tunelu miejskiego odrestaurowano herby Wrocławia.

Zakończono prace przy Pawilonie Południowym dworca Wrocław Główny i przy przebudowie dróg dojazdowych do garażu podziemnego.


Autor: (źródło: PKP S.A., 16.05.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.