baner
baner
baner
OTTIMA plus sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dymisja prezesów PKP PLK

Dziś, po około trzech latach zasiadania w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., składamy rezygnację z tych zaszczytnych funkcji. Dziękujemy wielu wspaniałym osobom, z którymi wspólnie zmienialiśmy jedną z największych spółek Skarbu Państwa, przeprowadzając ją przez okres wielu trudnych wyzwań. Jednocześnie pragniemy zapewnić, że pomimo naszego odejścia, Spółka sprawnie działa, w pełni realizując powierzone jej zadania, pod przewodnictwem Wiceprezesa w ramach czteroosobowego zarządu.

Kończymy naszą misję w momencie, kiedy najistotniejsze cele tego roku, stojące przed zarządcą infrastruktury kolejowej, są odpowiednio zabezpieczone. Właśnie wprowadzony został z sukcesem nowy roczny rozkład jazdy – kluczowe wydarzenie dla wszystkich kolei w Europie. Jesteśmy także na finiszu wydatkowania środków unijnych perspektywy finansowej UE 2007-13 – po listopadzie osiągnęliśmy wskaźnik wykorzystania 97 procent, a obecnie, dzięki dużej akcji mobilizacyjnej i intensywnemu nadzorowi inwestycji, do Spółki spływają faktury wykonawców, które pozwolą na wykorzystanie pełnej kwoty alokacji unijnych funduszy.

Gdy rozpoczynaliśmy pracę w PKP Polskich Liniach Kolejowych, Spółka  dźwigała się po katastrofie pod Szczekocinami, wydatkowanie funduszy unijnych było zaledwie na poziomie 10 procent, roczna wartość inwestycji wynosiła zaledwie powyżej 3 mld zł, zaś Spółka za 2012 rok odnotowała stratę wartości -748 mln zł. Brak było działań ukierunkowanych na poprawę obsługi pasażerów, a struktura Spółki była „ciężka” i nieefektywna.  

Szczęśliwie spotkaliśmy w PKP PLK wiele oddanych swojej pracy osób, dzięki którym wraz z nami i nowymi pracownikami, w ciągu kilku lat udało się dokonać rewolucji. Lata 2014-15 to najbezpieczniejszy okres prowadzenia ruchu na sieci kolejowej w historii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wydatkowanie środków unijnych już osiągnęło poziom 97 procent i obecnie dochodzi do pełnej kwoty alokacji środków. Uratowaliśmy prawie 1,5 miliarda złotych zagrożonej unijnej alokacji. Uruchomiliśmy przetargi do nowej perspektywy finansowania UE o wartości 16 miliardów złotych. Znacząco zmieniliśmy zasady współpracy z wykonawcami, co spotkało się z pozytywnym przyjęciem przez rynek firm wykonawczych. Wartość inwestycji wynosi około 8 mld zł rocznie, Spółka jest bliska zbilansowania przychodów i kosztów oraz ma zapewnioną pełną płynność finansową. Co najważniejsze, Klienci wracają na kolej zachęceni wyjątkowo konkurencyjnymi czasami przejazdów i poprawiającym się standardem obsługi klienta. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeszły restrukturyzację, usprawniły swoje działanie, nabyły kompetencje w kluczowych obszarach, które jeszcze kilka lat temu praktycznie nie istniały, jak np.: zarządzanie projektami inwestycyjnymi i ich ścisłe monitorowanie, kontrola jakości, zarządzanie roszczeniami w projektach inwestycyjnych, profesjonalne wsparcie prawne, zarządzanie infrastrukturą służącą pasażerom. Jednocześnie działania zwiększające efektywność przyniosły oszczędności ponad 0,5 miliarda złotych, częściowo zmniejszające stratę finansową, a częściowo pozwalające na nadrobienie zaległości w utrzymaniu infrastruktury kolejowej.

Nie byłoby to możliwe bez wspaniałych ludzi w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. – zarówno na poziomie zarządu jak też całej 38 tysięcznej załogi spółki oraz podmiotów z Grupy PKP. Zespołowa praca, profesjonalizm oraz gorące serca oddane kolei sprawiły, że dziś ten środek lokomocji wraca do gry. 

Dziś odchodzimy z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w poczuciu dobrze wykonanych wielu zadań, choć ze świadomością, iż pełna restrukturyzacja polskiej kolei wymaga jeszcze wielu lat konsekwentnych działań ze strony władz państwowych i spółek kolejowych. Pozostawiamy Spółkę w dobrym stanie, po zamknięciu pewnego etapu kluczowych wyzwań. 

Jednocześnie deklarujemy, że służymy wszelką pomocą zarówno Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa, jak i naszym koleżankom i kolegom z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 


Autor: PKP PLK

Tagi: pkp plk

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.