baner
baner
baner
Zakład Zespołów Napędowych – ZZN Liugong Dressta Machinery Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dyspozytura we Wrocławiu - okno na Europę Zachodnią

Jedna z najnowocześniejszych spółek kolejowych w Polsce w zakresie jakości świadczonych usług, ilości najnowocześniejszych lokomotyw i wykonywania przewozów kolejowych na najdłuższych odcinkach wśród wszystkich krajowych przewoźników. LOTOS Kolej w tym tygodniu oddała do eksploatacji nową dyspozyturę pociągową we Wrocławiu. 

– Po Gdańsku i Zduńskiej Woli, Wrocław jest naszą trzecią dyspozyturą kolejową, która została wpięta w ogólnokrajowy system zarządzania przewozami kolejowymi – to najlepszy dowód na to, jak mocno w ostatnich latach LOTOS Kolej rozwinęła swoją działalność przewozową – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych i pełnomocnik zarządu LOTOS Kolej ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.

Nowa placówka dyspozytury we Wrocławiu została strukturalnie wkomponowana w cały system zarządzania przewozami w LOTOS Kolej. – W placówce pracę znalazło już 6 osób o wysokich kwalifikacjach zawodowych w branży kolejowej i w zależności od potrzeb przewozowych na Dolnym Śląsku i całej „ścianie zachodniej” oraz rozwoju przewozów w krajach Europy Zachodniej nie należy wykluczyć, że jest to początek budowy nowej dużej struktury organizacyjnej – dodaje dyrektor Łosiński.

Warto podkreślić, że w ub. r. LOTOS Kolej przewiozła łącznie 8,4 mln ton produktów (przy przerobie rafinerii na poziomie 8,1 mln ton). Ten wynik dał spółce 7- procentowy udział w rynku przewozów towarowych koleją. W tym roku LOTOS Kolej planuje przewieźć 10 mln ton produktów. – Główny przyrost wolumenów przewozowych będzie wynikiem zakończonej z powodzeniem rozbudowy rafinerii w Gdańsku w ramach Programu 10+ oraz udanej współpracy z wieloletnimi partnerami biznesowymi, dla których usługi LOTOS Kolej, charakteryzujące się najwyższą jakością, są najważniejsze – komentuje Marian Wasilewski, dyrektor ds. przewozów LOTOS Kolej.

W celu realizacji zadań przewozowych pomogą m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru LOTOS Kolej. – Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji u innego przewoźnika kolejowego STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – podsumowuje dyrektor Smoter.

Obecnie w barwach LOTOS Kolej jeździ już 17 najnowocześniejszych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX MS i Siemens. Po dostarczeniu 10 lokomotyw TRAXX serii DE przewoźnik będzie posiadał najnowocześniejszą flotę lokomotyw w Polsce. – Taki atut da naszej spółce przewagę konkurencyjną w kraju i pozwoli konkurować na rynkach zachodnich z najlepszymi przewoźnikami kolejowymi – kończy dyrektor Łosiński.



Autor: (źródło: LOTOS Kolej, 09.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.