baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Działania UTK w związku z planowanym strajkiem w spółce Przewozy Regionalne

W związku z planowanym na dzień 17 sierpnia br. strajkiem w spółce Przewozy Regionalne Urząd Transportu Kolejowego przeprowadzi w dniach 16-17 sierpnia br. działania kontrolne i monitorujące na wybranych dworcach i stacjach kolejowych na terenie całego kraju. Kontrole ukierunkowane będą na sprawdzenie czy przestrzegane są przepisy rozporządzenia WE/1371/2007 w zakresie praw i obowiązków pasażerów. Pasażerowie muszą mieć zapewnioną wiarygodną i aktualną informację o rozkładzie jazdy i wprowadzanych w nim zmianach.

Kontrolerzy UTK sprawdzą czy podawane są właściwe informacje wizualne i megafonowe o rozkładzie jazdy pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz o odstępstwach od tego rozkładu (opóźnienia, odwołania, zmiany peronu). Zwrócą także uwagę na to, czy są wywieszone przy kasach biletowych informacje o odwołanych pociągach. Sprawdzony będzie również czas oczekiwania na udzielenie niezbędnych dla podróżnych informacji. Skontrolowane zostanie postępowanie spółki Przewozy Regionalne bądź sprzedawców biletów w przypadku rezygnacji z podróży z powodu odwołania lub opóźnienia pociągu. UTK przypomina, że pasażerom przysługuje zwrot należności za niewykorzystane bilety jednorazowe i okresowe, w przypadku tych ostatnich - proporcjonalnie do okresu, w którym nie mogły być wykorzystane.

Pisemne reklamacje, także w przypadku opóźnienia pociągu lub utraty połączenia, należy kierować na adres spółki Przewozy Regionalne, składać w punktach obsługi lub kasach prowadzących sprzedaż biletów na pociągi spółki. W przypadku odmowy uwzględnienia skargi lub reklamacji pasażera lub braku na nią odpowiedzi ze strony przewoźnika, pasażer może złożyć skargę do Prezesa UTK. Skargi pasażerów są rozpatrywane przez Prezesa UTK zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.


Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 11.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.