baner
baner
baner
PKP Informatyka spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Działania UTK w związku z planowanym strajkiem w spółce Przewozy Regionalne

W związku z planowanym na dzień 17 sierpnia br. strajkiem w spółce Przewozy Regionalne Urząd Transportu Kolejowego przeprowadzi w dniach 16-17 sierpnia br. działania kontrolne i monitorujące na wybranych dworcach i stacjach kolejowych na terenie całego kraju. Kontrole ukierunkowane będą na sprawdzenie czy przestrzegane są przepisy rozporządzenia WE/1371/2007 w zakresie praw i obowiązków pasażerów. Pasażerowie muszą mieć zapewnioną wiarygodną i aktualną informację o rozkładzie jazdy i wprowadzanych w nim zmianach.

Kontrolerzy UTK sprawdzą czy podawane są właściwe informacje wizualne i megafonowe o rozkładzie jazdy pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz o odstępstwach od tego rozkładu (opóźnienia, odwołania, zmiany peronu). Zwrócą także uwagę na to, czy są wywieszone przy kasach biletowych informacje o odwołanych pociągach. Sprawdzony będzie również czas oczekiwania na udzielenie niezbędnych dla podróżnych informacji. Skontrolowane zostanie postępowanie spółki Przewozy Regionalne bądź sprzedawców biletów w przypadku rezygnacji z podróży z powodu odwołania lub opóźnienia pociągu. UTK przypomina, że pasażerom przysługuje zwrot należności za niewykorzystane bilety jednorazowe i okresowe, w przypadku tych ostatnich - proporcjonalnie do okresu, w którym nie mogły być wykorzystane.

Pisemne reklamacje, także w przypadku opóźnienia pociągu lub utraty połączenia, należy kierować na adres spółki Przewozy Regionalne, składać w punktach obsługi lub kasach prowadzących sprzedaż biletów na pociągi spółki. W przypadku odmowy uwzględnienia skargi lub reklamacji pasażera lub braku na nią odpowiedzi ze strony przewoźnika, pasażer może złożyć skargę do Prezesa UTK. Skargi pasażerów są rozpatrywane przez Prezesa UTK zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.


Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 11.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.