baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dzięki flirtom Tychy zyskają przystanki

Jak się okazuje powodem do dumy tyskich obywateli są nowoczesne pociągi flirt. Miasto teraz zamierza rozbudować szybką kolej regionalną o kolejne dwa przystanki.

Szybka kolej uruchomiona w grudniu 2008 roku z Tychów Miasta przez Tychy Zachodnie, Tychy (Stare), Podlesie, Piotrowice, Ligotę i Brynów do Katowic okazała się strzałem w dziesiątkę. Co miesiąc przybywa nowych pasażerów korzystających z linii, i chyba nikt już nie pamięta czasów, w których dwie pierwsze stacje były nieczynne i zniszczone. Żeby flirty mogły się tam zatrzymywać, trzeba było wyremontować perony i postawić wiaty.

Teraz plany dotyczą rozbudowania kolei o jeszcze dwa przystanki. I nie ma się co dziwić, skoro niedawno zapytani, na zlecenie magistratu, mieszkańcy z czego są najbardziej dumni odparli, że z nowoczesnych flirtów. - Inwestowanie w kolej ma ogromną przyszłość, bo pociąg jest szybszy od autobusu. Flirt jedzie do Katowic ponad dwadzieścia minut. Autobus dwa razy dłużej - powiedział prezydent Tychów Andrzej Dziuba. Dodaje, że do końca maja miasto podpisze ze Śląskim Zakładem Linii Kolejowych PKP umowę na dzierżawę gruntów pod budowę dwóch nowych przystanków. - Dzięki temu do końca lipca złożymy wniosek o unijne dofinansowanie całego przedsięwzięcia - zaznacza Dziuba. Rozbudowa szybkiej kolei regionalnej znalazła się na liście kluczowych projektów Regionalnego Programu Operacyjnego.

Flirty według planów zatrzymywać się będą przy lodowisku oraz przy al. Grota-Roweckiego. Tam właśnie mają powstać nowe przystanki. Inwestycja pochłonie 11,6 mln euro (z czego 10 mln to unijna dotacja). Kwota ma umożliwić budowę nowoczesnych stacji kolejowych z ruchomymi schodami oraz specjalnymi windami dla niepełnosprawnych. Obok powstaną też dwa wielopoziomowe parkingi dla samochodów. Całość ma być gotowa do 2012 roku.

Jak argumentuje gmina, w rozbudowę kolei warto inwestować, ponieważ odkąd na trasie Tychy Miasto - Katowice zaczęły kursować flirty, drastycznie spadła liczba pasażerów autobusów. Zmniejszono nawet liczbę kursów na liniach E-1, 1, 4, 14 i 400 do Katowic.

Prezydent twierdzi, że równocześnie z rozbudową szybkiej kolei regionalnej miasto zamierza także wyremontować zrujnowany dworzec kolejowy w starych Tychach, czego notabene domagają się w ankiecie mieszkańcy. - Kolej zapowiada, że odda nam dworzec za symboliczną złotówkę. Jeżeli tylko dotrzyma obietnicy, na pewno zrobimy z nim porządek - zapewnia Dziuba.


Autor: (źródło: Tomasz Głogowski, Gazeta Wyborcza Katowice, 20.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.