baner
baner
baner
CargoMaster Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dzięki flirtom Tychy zyskają przystanki

Jak się okazuje powodem do dumy tyskich obywateli są nowoczesne pociągi flirt. Miasto teraz zamierza rozbudować szybką kolej regionalną o kolejne dwa przystanki.

Szybka kolej uruchomiona w grudniu 2008 roku z Tychów Miasta przez Tychy Zachodnie, Tychy (Stare), Podlesie, Piotrowice, Ligotę i Brynów do Katowic okazała się strzałem w dziesiątkę. Co miesiąc przybywa nowych pasażerów korzystających z linii, i chyba nikt już nie pamięta czasów, w których dwie pierwsze stacje były nieczynne i zniszczone. Żeby flirty mogły się tam zatrzymywać, trzeba było wyremontować perony i postawić wiaty.

Teraz plany dotyczą rozbudowania kolei o jeszcze dwa przystanki. I nie ma się co dziwić, skoro niedawno zapytani, na zlecenie magistratu, mieszkańcy z czego są najbardziej dumni odparli, że z nowoczesnych flirtów. - Inwestowanie w kolej ma ogromną przyszłość, bo pociąg jest szybszy od autobusu. Flirt jedzie do Katowic ponad dwadzieścia minut. Autobus dwa razy dłużej - powiedział prezydent Tychów Andrzej Dziuba. Dodaje, że do końca maja miasto podpisze ze Śląskim Zakładem Linii Kolejowych PKP umowę na dzierżawę gruntów pod budowę dwóch nowych przystanków. - Dzięki temu do końca lipca złożymy wniosek o unijne dofinansowanie całego przedsięwzięcia - zaznacza Dziuba. Rozbudowa szybkiej kolei regionalnej znalazła się na liście kluczowych projektów Regionalnego Programu Operacyjnego.

Flirty według planów zatrzymywać się będą przy lodowisku oraz przy al. Grota-Roweckiego. Tam właśnie mają powstać nowe przystanki. Inwestycja pochłonie 11,6 mln euro (z czego 10 mln to unijna dotacja). Kwota ma umożliwić budowę nowoczesnych stacji kolejowych z ruchomymi schodami oraz specjalnymi windami dla niepełnosprawnych. Obok powstaną też dwa wielopoziomowe parkingi dla samochodów. Całość ma być gotowa do 2012 roku.

Jak argumentuje gmina, w rozbudowę kolei warto inwestować, ponieważ odkąd na trasie Tychy Miasto - Katowice zaczęły kursować flirty, drastycznie spadła liczba pasażerów autobusów. Zmniejszono nawet liczbę kursów na liniach E-1, 1, 4, 14 i 400 do Katowic.

Prezydent twierdzi, że równocześnie z rozbudową szybkiej kolei regionalnej miasto zamierza także wyremontować zrujnowany dworzec kolejowy w starych Tychach, czego notabene domagają się w ankiecie mieszkańcy. - Kolej zapowiada, że odda nam dworzec za symboliczną złotówkę. Jeżeli tylko dotrzyma obietnicy, na pewno zrobimy z nim porządek - zapewnia Dziuba.


Autor: (źródło: Tomasz Głogowski, Gazeta Wyborcza Katowice, 20.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.