baner
baner
baner
TABOR DĘBICA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dzięki marszałkom tory modernizowane

Przetargi na modernizację linii kolejowych, które ogłaszają marszałkowie, finansowane będą z funduszy unijnych do 2013 r. Oferowane przez Wielkopolskę kontrakty mają wartość około 300 mln zł.

To właśnie zarząd województwa wielkopolskiego chce najwięcej zmodernizować. Ma to być ponad 213 km torów. Prace będą prowadzone za pieniądze unijne przyznane w ramach regionalnego Programu Operacyjnego.

Wielkopolski zarząd ogłosił właśnie dwa przetargi na zaprojektowanie i budowę linii kolejowych z Poznania do Wągrowca i Wolsztyna oraz torów na odcinku Sulechów – Luboń na terenie województwa. Do lepszego skomunikowania małych miejscowości z Poznaniem ma się przyczynić druga z wymienionych inwestycji.

Pierwsza z nich – linia z Poznania do Wągrowca, kosztować ma prawie 175,2 mln zł, z tego wkład unijny to 76,83 proc. wartości inwestycji czyli prawie 110 mln zł.

Tory na odcinku Sulechów – Luboń to koszt 118,6 mln zł. Dofinansowanie pochodzić będzie z regionalnego programu operacyjnego województwa wielkopolskiego i wyniesie 74,5 mln zł.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe musi zapewnić wkład własny przy obydwu inwestycjach. Na modernizację 1123 km linii kolejowych samorządy zarezerwowały ze swojej puli ponad 624,4 mln euro. Prezes spółki PKP PLK Zbigniew Szafrański mówi, że aby sięgnąć po te pieniądze będzie potrzebować ok. 540 mln zł wkładu własnego i ma zapewnienie rządu, że te pieniądze dostanie.

Województwa śląskie i mazowieckie na nowe tory przeznaczyły najwięcej, odpowiednio 134 mln euro i 96,4 mln euro. Wielkopolska i Pomorze Zachodnie odnowią najwięcej linii kolejowych 202 km. Ogłaszane przez samorządy przetargi to także szansa na nowe zlecenia dla firm modernizujących tory. Inwestycje realizowane przez PKP PLK utknęły w martwym punkcie. - Wciąż nie mamy żadnego wniosku o dofinansowanie inwestycji kolejowych z funduszy unijnych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. - mówi Anna Siejda, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Jak obiecuje Szafrański, jeszcze do końca tego roku wystąpi o wypłatę ok. 1 mld. zł.


Autor: (źródło: Agnieszka Stefańska Rzeczpospolita, 24.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.