baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dziennik budowy II linii metra - odcinek centralny

Wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra rozpoczął przygotowania do uruchomienia linii produkcyjnej prefabrykatów, które obudują tunele drążone przez tarcze TBM. Znana jest już lokalizacja i termin rozpoczęcia produkcji.

Produkcja prefabrykowanych elementów odbywać się będzie w dwóch halach produkcyjnych przy ulicy Marywilskiej. Wykonawca wynajął już teren i zamówił wyposażenie. Oprócz odnowienia hal, przygotowany zostanie również plac składowy o powierzchni 15.000m2.

Proces produkcji prefabrykatów, składa się z 8 etapowego cyklu produkcyjnego, kontroli i badań.

W produkcji wykorzystany zostanie system karuzelowy z jedną mobilną linią. Linia ta złożona jest z ośmiu przystanków, podczas których następuje m.in. przygotowanie zbrojenia i formy, układanie i zagęszczanie betonu, a także obróbka cieplna przy użyciu pary. W gotowe segmenty wklejane są uszczelki, po czym następuje 2 dniowe składowanie, w celu uniknięcia szoku termicznego.  

Maksymalne możliwości produkcyjne pozwalają wyprodukować 24 pierścienie dziennie (w przypadku pracy ciągłej na trzy zmiany, 24 godziny na dobę).

Segmenty poddawane są kontroli i badaniom, które mają na celu zapewnienie odpowiedniej jakości prefabrykatu i jego zgodności z obowiązującymi normami. Każdy wykonany element jest znakowany, co umożliwia jego późniejszą identyfikację.

Pierwszy pierścień obudowy ma być gotowy do końca lutego 2011 r.

Na stacji Powiśle, w grudniu br. planowane jest wykonanie wstępnego wykopu szybu startowego.

W grudniu br., w rejonie stacji Rondo Daszyńskiego Wykonawca przewiduje przeprowadzenie następujących robót budowlanych:

  • wykonanie wzmocnienia i uszczelnienia podłoża gruntowego poniżej stacji w technologii Jet Grouting;
  • wprowadzenie na budowę maszyny do głębienia ścian szczelinowych co oznacza rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych przy korpusie szybu startowego;
  • usunięcie części kolizji.

  •  

Autor: (źródło: Metro Warszawskie, Grudzień 2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.