baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Dziesiąta lokomotywa Siemensa – przed terminem!

PKP Intercity otrzymała ostatnią z dziesięciu zamówionych lokomotyw Siemens ES64U4 Eurosprinter. Tym samym Siemens zrealizował podpisany w sierpniu 2008 roku kontrakt na dostawę dziesięciu lokomotyw znacznie przed czasem – ostatnia lokomotywa zgodnie z pierwotnym harmonogramem miała być dostarczona do końca sierpnia 2011roku. Wartość projektu to ponad 44,5 mln Euro. Zakup sfinansowany jest w całości ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Lokomotywy dużych prędkości z rodziny Eurosprinter, typu ES64U4, dostarczone dla PKPIntercity w wersji D, otrzymały dopuszczenie do ruchu również w Niemczech, Austrii i Czechach.

Dzięki temu pociągi międzynarodowe kursujące z Warszawy do stacji końcowej dotrą już z lokomotywami polskimi, bez koniecznej i czasochłonnej wymiany maszyn na stacjach granicznych. Wprowadzenie przez PKP Intercity lokomotyw Siemensa na polskie tory było przełomem technologicznym na polskim rynku – s_ to pierwsze lokomotywy w Polsce, które mogą osiągać prędkość 200 km/h, a przy zasilaniu napięciem przemiennym – nawet 230km/h.

Nie jest to ich jedyna zaleta – zastosowanie nowoczesnych technologii podczas produkcji pozwoliło na znaczne wydłużenie okresu pomiędzy przeglądami okresowymi w stosunku do lokomotyw obecnie eksploatowanych przez PKP Intercity.

Pierwsze lokomotywy ES64U4 zostały oddane do planowej eksploatacji przez PKP Intercity w październiku 2009 roku. Obecnie prowadzą m.in. pociągi BWE (Berlin-Warszawa-Express) na całej trasie przejazdu z Warszawy do Berlina, EuroCity na odcinku Warszawa - Bohumin oraz Express InterCity jeżdżące po Centralnej Magistrali Kolejowej.

Niezawodność, klimatyzowane oraz izolowane akustycznie kabiny, układ prędkości zadanej (tempomat), elektroniczne sterowanie, a także nowoczesny układ odsprężynowania – wszystko to sprawia, że maszyniści bardzo cenią sobie lokomotywy Eurosprinter. Duża moc zapewnia szybki rozruch pociągu do uzyskania prędkości maksymalnej, a hamowanie elektrodynamiczne pozwala na oddawanie energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej.

Lokomotywy Eurosprinter są wytwarzane w zakładach kolejowych OeBB w Linzu w Austrii. Tam też były one uruchamiane i tam przeprowadzano ich odbiory techniczne w obecnościprzedstawiciela PKP Intercity.

Wprowadzenie 10 lokomotyw ES64U4 Eurosprinter do floty PKP Intercity stanowi milowy krok w technologii trakcyjnej w całej sieci kolejowej w Polsce. W przyszłości to właśnie na nich przewoźnik zainstaluje i przetestuje pierwsze w Polsce urządzenia pokładowe ETCS poziomu 2 (ERTMS), dzięki czemu dopuszczalna prędkość ruchu na krajowych szlakach kolejowych wzrośnie do 200 km/h. Lokomotywy te na długo pozostaną niedoścignionym liderem w zakresie prędkości maksymalnej i mocy pojazdów trakcyjnych.


Autor: (źródło: Siemens, PKP Intercity, 30.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.