Od 4,6 tys. w grudniu 2008 do 17 tys. w styczniu tego roku wzrosła liczba biletów sprzedawanych przez telefon komórkowy. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus, teraz mogą z niego korzystać abonenci wszystkich sieci.
Z możliwości zakupu biletu komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy mieszkańcy stolicy korzystają coraz częściej. Co miesiąc jest to ponad 10 tys. transakcji tego typu. Łącznie sprzedano już 150 tys. e-biletów.
„Płać komórką za bilet” to usługa, którą wprowadzono 8 grudnia 2008 roku. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus i w ten sposób można było kupić tylko bilety czasowe. Kilka miesięcy później oferta została rozszerzona o możliwość zakupu biletów krótkookresowych. Teraz mogą już z niej korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych a bilety kupione przez telefon są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej (od biletu dobowego wzwyż).
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego stara się obecnie o uruchomienie kolejnej usługi. Ma ona usprawnić i przyspieszyć sprzedaż biletów oraz umożliwić klientom samodzielne zakodowanie zakupionego kontraktu na Warszawskiej Karcie Miejskiej.
Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego, 04.02.2010)