baner
baner
baner
Elmontaż Sp. z.o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

e-WKM dla nowoczesnego pasażera

System internetowej sprzedaży biletów będzie dynamicznie rozwijany. Mogą przystąpić do niego wszyscy operatorzy, którzy spełnią określone przez ZTM kryteria. Prowadzone są rozmowy z kolejnymi firmami, zainteresowanymi udziałem w przedsięwzięciu. Rozbudowie systemu sprzyjać będzie zwiększanie funkcjonalności Warszawskiej Karty Miejskiej, nie tylko jako nośnika biletów, ale także np. jako elektronicznej portmonetki.

Liczba punktów kodowania będzie systematycznie zwiększana. Na etapie pilotażowym, urządzenia kodujące zostały zamontowane na stacjach metra oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. W przyszłości pojawią się m.in. w takich miejscach, jak lotniska, centra handlowe, uczelnie, akademiki, szpitale – tam, gdzie będą dostępne „na wyciągnięcie ręki” dla dużych grup pasażerów. Do kodowania internetowych biletów - oprócz specjalnie dedykowanych urządzeń - pod uwagę brane jest wykorzystanie automatów biletowych, parkomatów, a docelowo także wszystkich kasowników w pojazdach komunikacji miejskiej.

Usługa e-WKM to rozwiązanie adresowane do osób, które preferują zakupy w domowym zaciszu. Obecnie ok. 30 procent Warszawskich Kart Miejskich jest „doładowywane” w automatach biletowych. Rozszerzenie funkcjonalności tych urządzeń o opcję kodowania kontraktów opłaconych w sklepie internetowym, umożliwi wygodne zawarcie transakcji w domu - bez konieczności zabierania ze sobą gotówki lub karty bankowej, gdy pasażer uda się do biletomatu.

Ofertą e-WKM powinny zainteresować się także instytucje, które preferują bezgotówkowe świadczenia dla swoich pracowników. Zaletą jest możliwość otrzymania faktury pocztą. Dokument wystawi i bezpłatnie wyśle w ciągu 14 dni Mennica Polska.

Obecnie w internetowym sklepie dostępne są imienne bilety długookresowe kodowane na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej – 30- i 90-dniowe, 30-dniowe na jedną linię oraz bilety seniora. W fazie testowej znajduje się sprzedaż przez internet biletów długookresowych na okaziciela, które po 30 czerwca br. nadal będzie można kodować na niespersonalizowanych WKM. Opcja ta powinna być w pełni dostępna w ciągu najbliższych kilku tygodni. Docelowo w internetowym sklepie mają być sprzedawane także bilety krótkookresowe (dobowe, 3-, 7- i 14-dniowe).

Ważnym aspektem uwzględnionym przy wprowadzaniu usługi e-WKM jest zapewnienie bezpieczeństwa. ZTM spełnił wymagania Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, dotyczące gromadzenia i przetwarzania danych osobowych pasażerów. Operatorowi sprzedaży internetowej udostępniany jest jedynie numer spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej. Sprzedaż realizowana jest przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa, zgodnie z certyfikatem bezpieczeństwa THAWTE i certyfikatem SSL.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 22.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.