baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

ED73 znów będzie wozić pasażerów

Prototypowy pojazd został wyprodukowany w 1997 roku przez Adtranz Pafawag z Wrocławia i miał być następcą budowanych od 1962 roku pojazdów serii EN57, EN71 i ED72. Dzięki wyposażeniu w miękkie kanapy w przedziałach 2 klasy i lotnicze fotele w 1 klasie oraz bar, ED73 był przez wiele lat wykorzystywany do obsługi połączeń dalekobieżnych. Po awarii w czerwcu ub.r. został wyłączony z eksploatacji z powodu braku części zamiennych.

Pojazd został wyposażony w szereg ówczesnych nowinek technicznych, które umożliwiły mu zwiększenie prędkości jazdy do 120 km/h. Zastosowanie poduszek powietrznych w systemie odsprężynowania umożliwiło znaczne uspokojenie biegu, dzięki czemu podróż tym składem była równie wygodna, jak przejazd w nowoczesnych wagonach.

- Chcemy, by ED73 był pojazdem nowej marki tanich połączeń interREGIO, które sukcesywnie będą wprowadzane na głównych liniach kolejowych w Polsce – mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor handlowy PKP PR. Chcemy zaproponować naszym klientom szybkie połączenia w przystępnej cenie – dodaje.

Mimo że ED73 ma ponad 12 lat, to i tak jest to najnowocześniejszy i najmłodszy elektryczny zespół trakcyjny będący własnością spółki PKP PR. Mimo protestów samorządów, 14 szt. nowoczesnych pojazdów serii ED74, zakupionych w latach 2004-2006 w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport do obsługi linii Warszawa – Łódź, zostało przekazanych do PKP Intercity.

- Przywrócenie do ruchu tego pojazdu, to zapowiedź stopniowej modernizacji i unowocześniania posiadanego przez nas taboru szynowego – mówi Robert Nowakowski, dyrektor ds. techniczno - eksploatacyjnych PKP PR. Przygotowujemy się do zakupu nowoczesnego taboru, który swoim komfortem i prędkością jazdy będzie odpowiadał wciąż rosnącym oczekiwaniom naszych pasażerów – dodaje.

Powrót ED73 na polskie szlaki jeszcze przed wakacjami to także niebywała gratka dla miłośników i sympatyków kolei, którzy będą mogli podziwiać ten skład w nowych barwach, na modernizowanych obecnie przez PKP PLK liniach kolejowych Polski Centralnej.


Autor: (Rzecznik Prasowy PKP Przewozy Regionalne)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.