Prawie tysiąc osób skorzystało z porad prawnych udzielanych przez pracowników Urzędu Transportu Kolejowego podczas pierwszego „Dnia Pasażera”- akcji edukacyjnej prowadzonej przy wsparciu Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz Dworcu Głównym w Krakowie pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego udzielali pasażerom bezpłatnych porad prawnych, rozdawali ulotki informacyjne oraz gadżety.
Najczęściej zadawane pytania przez podróżnych:
- kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie pociągu?,
- jakie prawa przysługują pasażerom niepełnosprawnym lub o ograniczonej sprawności ruchowej?,
- do kogo pasażer powinien złożyć skargę?,
- co zrobić, gdy przewoźnik nie odpowie na reklamację lub ją odrzuci?.
Akcja „Dzień Pasażera” zapoczątkowała działalność informacyjno-doradczą dla pasażerów rynku kolejowego. Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne takie przedsięwzięcia.
Więcej na stronie www.zachowajbilet.pl
Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 07.11.2011)