baner
baner
baner
Zakład Metalowy ORTYL Sp. z o.o. S.K.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ekranów informacyjnych w poznańskich tramwajach na razie nie będzie

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne miało zamontować ekrany w nowych tramwajach i autobusach. Informowałyby one pasażerów o utrudnieniach komunikacyjnych.

- Chcemy w przyszłości wyświetlać na ekranach informacje przydatne naszym pasażerom np. o zmianach w rozkładzie jazdy, korkach, objazdach itp. – wyjaśniała na początku stycznia Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.

Rozwiązanie na pewno ułatwiłoby podróż po mieście wszystkim poznaniakom. Firma AMS odpowiedzialna za testy wyświetlała jednak w czasie testów na ekranach m.in. informacje ze strony internetowej „Gazety Wyborczej” (zarówno AMS jak i GW należą do grupy spółki Agora). Poznańskie MPK dowiedziało się o tym dopiero z rozmowy z dziennikarzami.

- Poprosiliśmy o wyjaśnienie, co w fazie testów będzie wyświetlane na ekranach – tłumaczyła wówczas rzeczniczka MPK.

Sprawa okazała się jednak bardziej skomplikowana i testy przerwano. Kiedy będą wznowione, nie wiadomo.

- Interesy nasze i AMS są ze sobą sprzeczne – my chcieliśmy, aby pasażerowie mogli czytać informacje o utrudnieniach komunikacyjnych, a AMS zależało na pokazywaniu informacji miejskich z „Gazety Wyborczej”. Jesteśmy w stanie zaakceptować obecność innych informacji obok tych redagowanych przez nas, ale tylko pod warunkiem, że będziemy mieć wgląd w ich treść i ilość. – wyjaśnia Gajdzińska.

Jak dodaje rzeczniczka MPK, w tej chwili trwają próby wypracowania kompromisu, który zadowoli zarówno MPK jak i firmę AMS.

- Z tego, co mi przekazano wynika, że informacje wyświetlane na ekranach mają pochodzić z wielu źródeł, nie tylko z portalu gazeta.pl - zapewnia Karolina Goźlińska, specjalistka ds. marketingu i PR w firmie AMS. - Miałyby tam się pojawić informacje miejskie, ale także te dotyczące sportu czy turystyki. MPK też oczywiście będzie miało czas na pokazywanie własnych informacji.

Goźlińska twierdzi, że ruch należy do MPK. Musi ono podjąć decyzję, czy zgadza się na te warunki i czy będzie chciało podpisać umowę.

Nie wiadomo więc, kiedy ewentualnie ekrany informacyjne mogą się pojawić w poznańskich autobusach i tramwajach.


Autor: (źródło: Zenon Kubiak, mmpoznan.pl, 11.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.