baner
baner
baner
CARGOTOR Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Elektroniczne reklamy zyskiem dla ZKM

ZKM w Gdańsku zdecydował się udostępnić powierzchnie pod reklamę. Teraz czeka na najlepszą ofertę. Pojawią się 573 monitory LCD we wszystkich autobusach i niektórych tramwajach. A będzie ich jeszcze więcej, gdy powiększy się tabor tramwajowy.

Oferująca największą stawkę firma wygra przetarg i będzie mogła zainstalować na swój koszt monitory w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej. Klientom chcącym reklamować się w ten sposób będzie odsprzedawać powierzchnie od 20 do 24 cali. Jeszcze nie wiadomo jaki czynsz zapłaci spółce, ale zyski mogą być duże.

- W poprzednich przymiarkach mówiło się o stawce około 100 zł miesięcznie za każdy monitor. Teraz na rynku reklamy także panuje kryzys, więc stawki mogą być niższe. - mówi Krzysztof Wojtkiewicz z Zakładu Komunikacji MiejskiejGdańsku.

Wg tego przelicznika przewoźnik wzbogaciłby każdego miesiąca o ponad 57 tys zł. i to bez względu na to czy zwycięska firma zainstaluje monitory w każdym pojeździe i czy reklamy będą wyświetlały się na wszystkich monitorach.

Dotychczas nie wpłynęły żadne oferty i pytania, a przetarg ogłoszono dwa tygodnie temu. - Termin jest długi, firmy zaczynają składać zgłoszenia najczęściej miesiąc przed terminem - przekonuje przedstawiciel ZKM-u. Czas upłynie 30 września.

Możliwe, że w przerwach między reklamami transmitowane będą programy informacyjne.

Jak na razie ZKM dysponuje taborem 122 autobusów standardowych (do dł. 12,5 m), w których zainstalowane zostaną 244 monitory; 83 autobusami powyżej 12,5 m, w których zainstalowane zostaną po trzy monitory i 20 tramwajami. W każdym z nich wisieć będą cztery ekrany LCD. Liczba tramwajów ma wzrosnąć do stycznia 2012 do 76. W nich też instalowane będą monitory.

Część taboru pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej zabraniającej naklejania reklam na pojazdy przez nią współfinansowane. Przepis ten jednak odnosi się tylko do reklam zewnętrznych.

- Na dzień dzisiejszy przepisy unijne nie zabraniają umieszczania reklam wewnątrz. Spodziewamy się, że wraz ze wzrostem popularności tej formy reklamowania się, mogą się one pojawić w przyszłości, ale dotyczyć będą tylko pojazdów zakupionych po wejściu takiego przepisu w życie. - informuje Krzysztof Wojtkiewicz.

Dzięki monitorom w tramwajach i autobusach rozbuduje się informacja pasażerska. Na istniejących już diodowych wyświetlaczach pojawią się ruchome informacje, mówiące o docelowej trasie pojazdu i kolejnym przystanku.

Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi jesienią. Wygrany będzie miał pięć miesięcy na zainstalowanie ekranów. Można się ich spodziewać najpóźniej na wiosnę przyszłego roku. Umowa będzie obowiązywać do połowy 2013 roku.


Autor: (źródło: Michał Brancewicz, Trójmiasto.pl, 08.08.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.