baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Elfy dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie

Do stolicy dotrze, zanim skończy się budowa łącznika kolejowego do lotniska, 13 rekordowo długich pociągów do obsługi lotniska. Zgodnie z decyzją ratusza trasę kończyły będą na razie na Służewcu.

Pojazdy posiadać będą klimatyzację, kamery monitoringu, niską podłogę dla niepełnosprawnych oraz układ siedzeń jak w metrze. Składy dla Szybkiej Kolei Miejskiej liczyć będą ponad 100 metrów długości każdy. W trakcie jazdy przejść będzie można z przodu na tył (to tzw. pojazd jednoprzestrzenny). Nazwa handlowa pojazdu to Elf, ale W wersji sześcioczłonowej dla Warszawy nosi techniczne oznaczenie 27WE.

– W 2011 roku ten pociąg dojedzie na Lotnisko Chopina. Jak go nazwać? W Londynie jest Heathrow Express, więc nasz możemy nazwać np. Ekspresem Chopina – powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podczas podpisywania umowy na 13 Elfów dla Okęcia za 299 mln zł.

Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta mówi, że urzędnicy wymyślili już dla tej linii roboczą nazwę S-3 (np. linia SKM z Pruszkowa do Sulejówka to S-2).

100 metrów to rekord. To będzie najdłuższy pociąg zespolony w Polsce. Jednorazowo zabierze ok. 900 pasażerów – twierdzi prezes PESA Bydgoszcz Tomasz Zaboklicki.

Jest to jednak wyliczenie wykonane przy zastosowaniu teoretycznej normy: pięć osób na metr kwadratowy. Urzędnicy przyznają nieoficjalnie, że pociąg przewiezie z lotniska do centrum grubo ponad tysiąc pasażerów.

20 minut – tyle ma potrwać przejazd ze stacji Lotnisko Chopina do PKP Śródmieście. Kursowanie powinno się odbywać co kwadrans przez podmiejską „średnicę”. Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że linia średnicowa już dziś jest na granicy przepustowości. Ze Śródmieścia SKM pojedzie na Dworzec Wschodni, skąd pociągi będą się rozdzielać. Co drugi ruszy do Sulejówka-Miłosnej, a reszta odbije na Białołękę i Legionowo.

– Przez pierwszych kilka miesięcy będziemy kończyli na przystanku PKP Służewiec. Pociąg zawróci na przystanku Okęcie na linii radomskiej. Technicznie to trudne, ale wykonalne – mówi dyrektor Ruta z ZTM.

Urzędnicy zrezygnowali ze skierowania nowoczesnych pociągów na kilka miesięcy do Piaseczna.


Autor: (źródło: Konrad Majszyk, Życie Warszawy, 16.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.