baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

ETCS - 200 km/h na CMK

Podczas jazdy próbnej 1 października 2011 r. z wykorzystaniem systemu ETCS poziomu 1 skład pociągu spółki PKP Intercity z lokomotywą „Husarz" osiągnął max prędkość 200 km/h. Próbę realizowano na wyremontowanym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej Psary – Zawiercie.

- W ramach przejazdu testowana będzie funkcjonalność systemu ETCS: wprowadzanie danych o pojeździe do systemu, rozpoczęcie jazdy pod nadzorem w obszarze niewyposażonym i wjazd w obszar wyposażony w ETCS. Podczas jazdy z zezwoleniem na 200 km/h, kolejno badana będzie reakcja systemu na przekroczenie dozwolonej prędkości oraz reakcja systemu na przejechanie sygnalizatora ze wskazaniem „stój" – przed testem informował uczestników przejazdu Marek Pawlik, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, który na bieżąco relacjonował przebieg jazdy testowej oraz przedstawił prezentacje na temat legislacyjnych i technicznych aspektów ERTMS.

– Dzisiejsze próby przebiegły zgodnie z planem. System działa dokładnie tak jak powinien. Istotna jest kompleksowość działań. Wyposażenie linii w systemy i pozyskanie odpowiedniego taboru, aby powstał w Polsce nowy system kolejowy - mówił po przejeździe Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Dzięki koordynacji działań pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. oraz PKP Intercity jazdy próbne przeprowadzono w dniach 27 09.2011 r. – 01.10. 2011 r.

Prędkość rozkładowa 200 km/h zostanie wprowadzona do rozkładu jazdy 2012/13 na odcinku linii CMK, Olszamowice – Zawiercie (35% długości). Pociągi wyposażone w system ETCS będą mogły poruszać się tam z prędkością 200 km/h. Składy zespolone np. Pendolino do 220 km/h. Wprowadzenie na całej linii CMK prędkości 200/220 km/h przewiduje się w 2015 roku. Czas przejazdu na trasie Warszawa Kraków i Katowice skróci się do około 2 godzin.

W przejeździe specjalnego pociągu 1 października 2011 r. uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, spółek Grupy PKP, wykonawców, środowisk naukowych oraz media.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 03.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.