baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Faiveley Transport modernizuje pociągi Görlitz dla Rumunii

Gorlitz, należący obecnie do grupy Bombardier, był prekursorem pociągów piętrowych w latach 50-tych. Wiele z tych pociągów jest nadal w użytku we Wschodniej Europie. Taka właśnie sytuacja ma miejsce w Rumunii gdzie państwowa firma CFR zdecydowała się na ambitny plan modernizacji. W danym projekcie Faiveley Transport zainstalowało systemy HVAC i CCTV dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz wymieniła układ hamulcowy w celu zwiększenia prędkości operacyjnych od 15 do 20%. Poprzez dany kontrakt obejmujący 140 wagonów, Faiveley Transport potwierdza swoją zdolność do przeprowadzania modernizacji wymagających poważnej pracy inżynieryjnej i potwierdza swoją pozycję i gotowość podjęcia kolejnych projektów tego typu.

Układ hamulcowy to bez wątpienia najbardziej złożona część z jaką przyszło się zmierzyć, ponieważ stary układ musiał zostać zastąpiony nowym, silniejszym. Metoda wybrana przez Faiveley Transport zakładała przewiezienie wózka do szwedzkiego centrum badań i rozwoju. Umożliwiło to zarówno zaprojektowanie, jak i przetestowanie odpowiedniego rozwiązania. Rozwiązanie DFCB, jest w rzeczywistości bardzo kompaktowe gdyż zwiększa wydajność hamowania nie pochłaniając przy tym większej ilości przestrzeni. - Główną trudnością z technicznego punktu widzenia było tak naprawdę zmodyfikowanie systemu  łączenia, który przysparzał problemów w kwestii niezawodności. - wyjaśnia Luigi Colmano z Faiveley Transport. Istniejący system został zastąpiony elektronicznym systemem kontroli.

- Reasumując, rozwiązanie zapewniło większą wydajność, niezawodność, jest łatwiejsze w utrzymaniu i sprawia, że wózek jest lżejszy. Oszczędność to jedna tona na wagonie. - konkluduje Luigi Colmano.

Testowanie certyfikacyjne jest w toku i umożliwi osiąganie prędkości operacyjnej 140 km/h, czyli większej o 20 km/h.

Rumuńskie linie kolejowe (CFR) i Remar SA używają systemu HVAC, który jest dosyć konwencjonalny w przemyśle, ale względnie rzadko stosowany w sektorze kolejowym: wybór rozwiązania należał do Faiveley. Celem było umożliwienie dostawcy wyposażenia wniesienia wartości dodanej do specyfikacji pomocy. Celem CFR było również użycie już potwierdzonego systemu standardowego, który byłby również tańszy w efekcie skali. Kolejnym czynnikiem wyboru standardowego rozwiązania było dotrzymanie bardzo krótkich terminów realizacji.

Podjęto więc decyzję o zaadoptowaniu rozwiązania już funkcjonującego we Francji w pociągach piętrowych, jednakże zmodyfikowanego. Po pierwsze, aby uporać się z większymi zmianami klimatycznymi, zainstalowano dwie jednostki w wagonie zamiast tylko jednej, tak jak miało to miejsce we Francji. Jednostki HVAC zainstalowano w dachu. Po drugie wprowadzono pewne zmiany, uwzględniające warunki panujące w Rumunii. Należało do nich np. zainstalowanie dodatkowego urządzenia zabezpieczającego w grzejniku elektrycznym.

François Perez, z Faiveley Transport w Lipsku, wyjaśnia. - Rumuńskie linie kolejowe mają dosyć starą flotę, ale ich podejście jest nowoczesne. Nasz partner Remar SA, tak jak CFR, posiada znakomite kompetencje w kolejnictwie. Demontaż i ponowne złożenie pociągów zostały przeprowadzone szczególnie sprawnie

Omer Madra, manager w MADRA Trade i partner handlowy firmy Faiveley w Rumunii, dodaje. - Faiveley zostało bardzo pozytywnie przyjęte i nie jest to przypadkowe. Zarząd na poziomie grupy jest zaangażowany, a inżynierowie Faiveley znają ten rynek bardzo dobrze, ponieważ przez długi czas zbierali doświadczenie dużo pracując w branży.

- W chwili obecnej mamy bardzo pozytywne doświadczenia z Remar SA co sprawia, iż jesteśmy w stanie proponować bardzo atrakcyjne rozwiązania dla innych systemów w piętrowych pociągach Görlitz. Myślimy o Polsce, ale również Czechach, Węgrzech i Bułgarii. - konkluduje Omer Madra.

(fot. - FAIVELEY)


Autor: (źródło: FAIVELEY Transport Polska, 12.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.