baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Faiveley Transport modernizuje pociągi Görlitz dla Rumunii

Gorlitz, należący obecnie do grupy Bombardier, był prekursorem pociągów piętrowych w latach 50-tych. Wiele z tych pociągów jest nadal w użytku we Wschodniej Europie. Taka właśnie sytuacja ma miejsce w Rumunii gdzie państwowa firma CFR zdecydowała się na ambitny plan modernizacji. W danym projekcie Faiveley Transport zainstalowało systemy HVAC i CCTV dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz wymieniła układ hamulcowy w celu zwiększenia prędkości operacyjnych od 15 do 20%. Poprzez dany kontrakt obejmujący 140 wagonów, Faiveley Transport potwierdza swoją zdolność do przeprowadzania modernizacji wymagających poważnej pracy inżynieryjnej i potwierdza swoją pozycję i gotowość podjęcia kolejnych projektów tego typu.

Układ hamulcowy to bez wątpienia najbardziej złożona część z jaką przyszło się zmierzyć, ponieważ stary układ musiał zostać zastąpiony nowym, silniejszym. Metoda wybrana przez Faiveley Transport zakładała przewiezienie wózka do szwedzkiego centrum badań i rozwoju. Umożliwiło to zarówno zaprojektowanie, jak i przetestowanie odpowiedniego rozwiązania. Rozwiązanie DFCB, jest w rzeczywistości bardzo kompaktowe gdyż zwiększa wydajność hamowania nie pochłaniając przy tym większej ilości przestrzeni. - Główną trudnością z technicznego punktu widzenia było tak naprawdę zmodyfikowanie systemu  łączenia, który przysparzał problemów w kwestii niezawodności. - wyjaśnia Luigi Colmano z Faiveley Transport. Istniejący system został zastąpiony elektronicznym systemem kontroli.

- Reasumując, rozwiązanie zapewniło większą wydajność, niezawodność, jest łatwiejsze w utrzymaniu i sprawia, że wózek jest lżejszy. Oszczędność to jedna tona na wagonie. - konkluduje Luigi Colmano.

Testowanie certyfikacyjne jest w toku i umożliwi osiąganie prędkości operacyjnej 140 km/h, czyli większej o 20 km/h.

Rumuńskie linie kolejowe (CFR) i Remar SA używają systemu HVAC, który jest dosyć konwencjonalny w przemyśle, ale względnie rzadko stosowany w sektorze kolejowym: wybór rozwiązania należał do Faiveley. Celem było umożliwienie dostawcy wyposażenia wniesienia wartości dodanej do specyfikacji pomocy. Celem CFR było również użycie już potwierdzonego systemu standardowego, który byłby również tańszy w efekcie skali. Kolejnym czynnikiem wyboru standardowego rozwiązania było dotrzymanie bardzo krótkich terminów realizacji.

Podjęto więc decyzję o zaadoptowaniu rozwiązania już funkcjonującego we Francji w pociągach piętrowych, jednakże zmodyfikowanego. Po pierwsze, aby uporać się z większymi zmianami klimatycznymi, zainstalowano dwie jednostki w wagonie zamiast tylko jednej, tak jak miało to miejsce we Francji. Jednostki HVAC zainstalowano w dachu. Po drugie wprowadzono pewne zmiany, uwzględniające warunki panujące w Rumunii. Należało do nich np. zainstalowanie dodatkowego urządzenia zabezpieczającego w grzejniku elektrycznym.

François Perez, z Faiveley Transport w Lipsku, wyjaśnia. - Rumuńskie linie kolejowe mają dosyć starą flotę, ale ich podejście jest nowoczesne. Nasz partner Remar SA, tak jak CFR, posiada znakomite kompetencje w kolejnictwie. Demontaż i ponowne złożenie pociągów zostały przeprowadzone szczególnie sprawnie

Omer Madra, manager w MADRA Trade i partner handlowy firmy Faiveley w Rumunii, dodaje. - Faiveley zostało bardzo pozytywnie przyjęte i nie jest to przypadkowe. Zarząd na poziomie grupy jest zaangażowany, a inżynierowie Faiveley znają ten rynek bardzo dobrze, ponieważ przez długi czas zbierali doświadczenie dużo pracując w branży.

- W chwili obecnej mamy bardzo pozytywne doświadczenia z Remar SA co sprawia, iż jesteśmy w stanie proponować bardzo atrakcyjne rozwiązania dla innych systemów w piętrowych pociągach Görlitz. Myślimy o Polsce, ale również Czechach, Węgrzech i Bułgarii. - konkluduje Omer Madra.

(fot. - FAIVELEY)


Autor: (źródło: FAIVELEY Transport Polska, 12.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.