baner
baner
baner
PKP Informatyka spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Firma Alstom pokazała nową lokomotywę

Prima II to nazwa prototypu lokomotywy ujawnionego w środę. Pojazd przewieziony będzie z zakładu w Belfort (Francja) do Wildenrath w Niemczech celem przeprowadzenia serii testów dynamicznych.

Następnie rozpocznie się certyfikacja lokomotywy aby wprowadzić ją do ruchu w roku 2011. Prima II funkcjonować może w różnych sieciach dając maszyniście możliwość dostosowania konfiguracji w trakcie eksploatacji. Jak twierdzi producent pojazd jest łatwy w użyciu i utrzymaniu.

Lokomotywa posiada duży stopnie modułowości, co pozwala spełniać rosnące oczekiwania klientów. Zainstalowano w niej najnowocześniejszą elektronikę (przemiennik IGBT), cp pozwala pracować jej na czterech różnych napięciach (25 kV, 15 kV, 1,500 V oraz 3,000 V) i swobodnie przekraczać europejskie granice. W zależności od wybranej konfiguracji (transport towarów lub transport pasażerski), lokomotywa posiada współczynnik mocy 6.4MW i porusza się z prędkością od 140 do 200km/h. Bezpieczeństwo personelu pokładowego oraz urządzeń zapewniają chowające się zderzaki, które absorbują siłę uderzenia.

Wyjątkowy nacisk położono na wnętrze kabiny. Poprawiono komfort maszynisty poprzez izolację akustyczną oraz klimatyzację. Zoptymalizowano ergonomię pomieszczenia tak, aby spełniała przyszłe normy, UIC612, których celem jest standaryzacja pulpitu maszynisty dla zwiększenia interoperacyjności.

Producent zapewnia również pełny serwis.

Wizaż lokomotywy Prima II od razu budzi skojarzenia z produktami Alstom Transport. Tak samo jak w przypadku pozostałych prototypów – w szczególności AGV – kolorem znaku firmowego jest szary metalic oraz ciemny granat. Zaprojektowana i zbudowana w zakładzie Belfort Prima II łączy w sobie doświadczenia pozostałych zakładów Alstom Transport we Francji (Le Creusot, Ornans, Tarbes, oraz Villeurbanne), oraz belgijskiego zakładu w Charleroi.

W listopadzie 2007, zanim pokazano prototyp, 20 lokomotyw Prima II zostało zamówionych przez Państwowe Koleje Marokańskie (ONCEF), gdzie będą wykorzystywane do transportu towarów oraz transportu pasażerskiego. Termin dostarczenia pojazdów wyznaczono na początek trzeciego kwartału 2009r.

W zakładzie Belfort we Francji Alstom Transport wyprodukował ponad 2000 lokomotyw.


Autor: (źródło: Alstom, 04.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.