Duńskie państwowe przedsiębiorstwo zarządzające infrastrukturą kolejową, Banedanmark, przygotowuje się do wprowadzenia systemu sygnalizacyjnego i systemu sterowania ruchem kolejowym, który ma zostać wprowadzony w Unii Europejskiej do roku 2020. Wybrano technologię GSM-Railway (GSM-R) firmy Nokia Siemens Networks, aby zapewnić współdziałanie z infrastrukturą kolejową w Szwecji i w Niemczech, co pozwoli zwiększyć prędkości, intensywność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych.
- Wdrożenie nowej technologii ułatwi płynne przejście do nowego europejskiego systemu sterowania ruchem kolejowym. Firma Nokia Siemens Networks pomaga nam rozbudowywać jedną z najbardziej bezpiecznych, przyjaznych dla środowiska i punktualnych metod transportu ludzi i towarów - powiedział Kenneth Lau Rentius, Dyrektor ds. informatyki w firmie Banedanmark.
Ustandaryzowane rozwiązanie GSM-R firmy Nokia Siemens Networks wnosi korzyści związane z cyfrową komunikacją głosową i transmisją sygnałów infrastruktury kolejowej. Dzięki komunikacji głosowej możliwe są wewnętrzne połączenia głosowe, na przykład maszynisty z centrum sterowania, a transmisja danych eliminuje potrzebę budowy zewnętrznych sygnalizatorów świetlnych na trasie, które można zastąpić sprawdzoną technologią automatycznego przesyłania sygnałów do pociągu i w ten sposób ograniczyć koszty oraz zwiększyć niezawodność.
Zgodnie z umową dostawy kompleksowego rozwiązania, firma Nokia Siemens Networks dostarczy przełączniki, stacje bazowe, rejestry, inteligentny system sieciowy, centrum wiadomości SMS, terminale rozdzielcze i urządzenia do rejestracji głosu w technologii GSM-R. Aby zapewnić wydajność i stabilność sieci, firma Nokia Siemens Networks zapewni również szereg usług, w tym: projektowanie sieci, zarządzanie projektem, wdrożenie oraz utrzymanie sieci. Umowa obejmuje również dostarczenie systemu zarządzania siecią NetAct firmy Nokia Siemens Networks. Aby zapewnić stabilność i niezawodność całego rozwiązania, sieć będzie się charakteryzowała wysoką nadmiarowością.
- Firma Banedanmark zawsze była liderem w modernizacji infrastruktury kolejowej, dążąc do tego, aby była ona wydajniejsza i bezpieczniejsza. Technologia GSM-R firmy Nokia Siemens Networks pozwala obsługiwać gwałtownie rosnącą liczbę rozwiązań komunikacyjnych dla klientów i personelu w pociągach. Oprócz tego pomaga we wprowadzeniu nowego europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym - powiedział Terje Hoemsnes, Dyrektor ds. bezpieczeństwa i transportu w firmie Nokia Siemens Networks. - Ta umowa to kolejne ważne potwierdzenie uznania dla technologii GSM-R.
Autor: (źródło: Nokia Siemens Networks, 01.07.2010)