baner
baner
baner
NEEL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Firma Unifeeder zwiększa inwestycje w regionie Trójmiasta

Największa jeśli chodzi o transport kontenerowy w Europie Północnej firma Unifeder zwiększa inwestycje w regionie Trójmiasta dzięki pierwszemu w historii przejęciu spółki IMCL Poland.

Mimo że wiele firm zareagowało na kryzys finansowy, ograniczając swoją działalność w krajach bałtyckich i w Rosji, duńska firma logistyczna Unifeeder skonsolidowała i rozbudowała swoją pozycję w tym regionie dzięki nowym inicjatywom i przejęciom.

- Kryzys gospodarczy umożliwił nam rozszerzenie działalności w korzystnym momencie. Dostrzegliśmy szansę i zdecydowaliśmy się zadziałać ofensywnie. Zamiast redukować naszą działalność, zdecydowaliśmy się przejąć konkurencyjną firmę transportu kontenerowego w Polsce oraz stworzyć nasz własny przyczółek w Rosji w postaci biura w Sankt Petersburgu -  wyjaśnia Prezes Jesper Kristensen z siedziby Unifeeder w Aarhus, największym porcie kontenerowym w Danii.

Polska będzie bazą dla znacznej części sieci Unifeeder dzięki temu, że firma przejęła konkurencyjną firmę transportu kontenerowego IMCL. Przejęcie pozwoliło zwiększyć zasięg firmy Unifeeder w krajach bałtyckich, ponieważ IMCL za swój główny obszar działań uważa Polskę, która staje się coraz poważniejszym rynkiem. IMCL obsługuje trasy z krajów bałtyckich oraz Polski do i z Hamburga i Rotterdamu. Po ich pełnym zintegrowaniu z działalnością Unifeeder, trasy te zapewnią pozytywny efekt synergii. Jednocześnie IMCL daje firmie Unifeeder coś nowego: obecność w Polsce, z własną działalnością prowadzoną z biura w Gdańsku, a także obecność w Gdyni i Szczecinie.

- IMCL jest pierwszą w historii firmą przejętą przez Unifeeder, a zatem była to poważna decyzja. Jak dotąd odnotowaliśmy fantastyczne dopasowanie obu organizacji, tak kulturowo jak i w zakresie pracowników, klientów i statków. Będziemy nadal umieszczać ważne funkcje w Polsce, ponieważ jest to dla nas bardzo ważny kraj. - mówi Prezes Jesper Kristensen.

Unifeeder, firma świadcząca usługi transportu feederami, kontenerami i transportu na krótkie odległości szerokiej grupie klientów, w ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła trójetapową strategię, która dzisiaj zapewnia firmie wyjątkową pozycję. Strategia stanowi odzwierciedlenie firmy skoncentrowanej na rozwoju, która działa aktywnie pomimo kryzysu gospodarczego:

  • Dzięki przejęciu polsko-cypryjskiej spółki przewozowej IMCL (Inter Marine Container Line Ltd.), Unifeeder zyskał przedstawicielstwo na ważnym rynku w Polsce. IMCL jest największym operatorem feederów w Polsce.
  • Unifeeder jest największym operatorem feederów w Europie Północnej. Biorąc pod uwagę fakt, iż jedna czwarta interesów Unifeeder znajduje się w Rosji, firma Unifeeder otworzyła własne biuro w Sankt Petersburgu i już nie będzie reprezentowana przez agentów zewnętrznych. Jednocześnie Unifeeder obecnie wprowadza obsługę nowej, regularnej trasy do Kaliningradu, co ma zapewnić stały wzrost w zakresie ważnych grup klientów.
  •  

Niezwykle ważny korytarz kaliningradzki odgrywa kluczową rolę w działalności firmy Unifeeder w Rosji. Unifeeder utworzył szybką trasę do i z rosyjskiej enklawy nad morze bałtyckie. Większość ruchu na tej trasie generuje zwłaszcza elektronika, towary konsumpcyjne oraz towary z branży motoryzacyjnej.

- Oferujemy przedsiębiorstwom stałą sieć tras, co zapewnia im regularność i możliwość planowania. Jest to ważne dla dużych klientów, na przykład z branży motoryzacyjnej, dla której w ramach regularnej usługi transportujemy towary pomiędzy Polską, Niemcami i Rosją. Nasza stała sieć tras jest ważna dla tego rodzaju klientów, a dzięki dużej liczbie statków i kontenerów dysponujemy dużą ładownością. Wszystko to sprawiło, że mogliśmy stworzyć dedykowaną usługę, co w branży transportowej jest ogólną tendencją. Dzięki temu jesteśmy prawdziwym partnerem, nie tylko przewoźnikiem - mówi Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju na Europę Wschodnią, Michael Bonde.

Około jednej czwartej działań firmy Unifeeder koncentruje się obecnie w Rosji. Unifeeder rozpoczął w Rosji działalność w 1998 r. i przez ostatnie dziesięć lat był największym komercyjnym operatorem feederów w tym kraju. Firmie Unifeeder udało się utrzymać tę pozycję także w ostatnich latach, mimo że gospodarka rosyjska, podobnie jak większość krajów na świecie, silnie odczuła skutki kryzysu finansowego. Unifeeder był trzecim pod względem wielkości operatorem kontenerów w porcie w Sankt Petersburgu w latach 2008 i 2009.


Autor: (źródło: Unifeeder, Warsaw Consultants, 31.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.