baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „UNITOR” s.c. Katarzyna Stosik & Jacek Stosik

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Flirty mogą jeździć 160 km/h

Urząd Transportu Kolejowego wydał świadectwo bezterminowego dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 160 km/h dla czternastu pociągów FLIRT wyprodukowanych i dostarczonych przez firmę Stadler województwom mazowieckiemu i śląskiemu. Pociąg FLIRT jest pierwszym w Polsce elektrycznym zespołem trakcyjnym, który otrzymał tego typu bezterminowe dopuszczenie. Czasowe dopuszczenie do eksploatacji dla pociągów FLIRT zostało wydane przez Urząd Transportu Kolejowego w maju 2008 roku. Pojazdy firmy Stadler są nowoczesne, bezpieczne oraz komfortowe, co sprawia, że polscy pasażerowie bardzo lubią nimi podróżować. Dodatkowo mogą być one eksploatowane w trakcji wielokrotnej oraz charakteryzują się niskimi kosztami cyklu życia, ponieważ zużycie energii i koszty technicznego utrzymania pojazdów są bardzo niskie. Powyższe koszty oceniane w kontekście całego cyklu życia pojazdu, który wynosi około 30 lat, są nawet bardziej istotne niż pierwotna cena zakupu pojazdu.

- Jesteśmy bardzo dumni, że pociągi FLIRT wyprodukowane przez firmę Stadler dla województw mazowieckiego i śląskiego jako pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne w Polsce otrzymały bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji z prędkością 160 km/h. Pociągi te spełniają specyficzne wymagania polskiego ustawodawstwa kolejowego. W Polsce wydaje się obecnie miliardy złotych na modernizację linii kolejowych, aby dostosować je do wyższych prędkości. Inwestycje te mają sens z punktu widzenia podatników i pasażerów tylko w połączeniu z zakupem szybkich pociągów. – powiedział Stanisław Skalski, Dyrektor Handlowy w Grupie Stadler Rail oraz Członek Zarządu Stadler Polska.

Pociągi FLIRT zostały dopuszczone do eksploatacji w Polsce także w trakcji wielokrotnej. Dotychczas firma Stadler sprzedała ponad 540 pociągów FLIRT klientom ze Szwajcarii, Niemiec, Włoch, Węgier, Finlandii, Polski, Francji, Austrii i Algierii. Pociągi FLIRT są bardzo cenione przez klientów firmy oraz lubiane przez pasażerów.

12 lutego 2010 roku węgierski przewoźnik kolejowy MÁV-START Zrt. włączył do eksploatacji ostatni z 60 zamówionych pociągów FLIRT. Grupa Stadler Rail dostarczyła ostatni z pojazdów ponad dwa miesiące wcześniej niż zostało to ustalone w umowie.

(fot. - STADLER)


Autor: (źródło: STADLER, 16.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.