Urząd Transportu Kolejowego wydał świadectwo bezterminowego dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 160 km/h dla czternastu pociągów FLIRT wyprodukowanych i dostarczonych przez firmę Stadler województwom mazowieckiemu i śląskiemu. Pociąg FLIRT jest pierwszym w Polsce elektrycznym zespołem trakcyjnym, który otrzymał tego typu bezterminowe dopuszczenie. Czasowe dopuszczenie do eksploatacji dla pociągów FLIRT zostało wydane przez Urząd Transportu Kolejowego w maju 2008 roku. Pojazdy firmy Stadler są nowoczesne, bezpieczne oraz komfortowe, co sprawia, że polscy pasażerowie bardzo lubią nimi podróżować. Dodatkowo mogą być one eksploatowane w trakcji wielokrotnej oraz charakteryzują się niskimi kosztami cyklu życia, ponieważ zużycie energii i koszty technicznego utrzymania pojazdów są bardzo niskie. Powyższe koszty oceniane w kontekście całego cyklu życia pojazdu, który wynosi około 30 lat, są nawet bardziej istotne niż pierwotna cena zakupu pojazdu.
- Jesteśmy bardzo dumni, że pociągi FLIRT wyprodukowane przez firmę Stadler dla województw mazowieckiego i śląskiego jako pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne w Polsce otrzymały bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji z prędkością 160 km/h. Pociągi te spełniają specyficzne wymagania polskiego ustawodawstwa kolejowego. W Polsce wydaje się obecnie miliardy złotych na modernizację linii kolejowych, aby dostosować je do wyższych prędkości. Inwestycje te mają sens z punktu widzenia podatników i pasażerów tylko w połączeniu z zakupem szybkich pociągów. – powiedział Stanisław Skalski, Dyrektor Handlowy w Grupie Stadler Rail oraz Członek Zarządu Stadler Polska.
Pociągi FLIRT zostały dopuszczone do eksploatacji w Polsce także w trakcji wielokrotnej. Dotychczas firma Stadler sprzedała ponad 540 pociągów FLIRT klientom ze Szwajcarii, Niemiec, Włoch, Węgier, Finlandii, Polski, Francji, Austrii i Algierii. Pociągi FLIRT są bardzo cenione przez klientów firmy oraz lubiane przez pasażerów.
12 lutego 2010 roku węgierski przewoźnik kolejowy MÁV-START Zrt. włączył do eksploatacji ostatni z 60 zamówionych pociągów FLIRT. Grupa Stadler Rail dostarczyła ostatni z pojazdów ponad dwa miesiące wcześniej niż zostało to ustalone w umowie.


(fot. - STADLER)
Autor: (źródło: STADLER, 16.02.2010)