baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Gdańskie tramwaje za wąskie dla wózków

Część gdańskich tramwajów nie jest dostosowana do wózków, czy to dziecięcych, czy to tych, na których poruszają się niepełnosprawni. Problemem są za wąskie drzwi. - To dlatego, że proces modernizacji dortmundów dopiero się rozkręca - wyjaśnia rzecznik ZKM

- W sobotę późnym popołudniem, na skrzyżowaniu ul. Pomorskiej i Chłopskiej, czekałam z synkiem na tramwaj. Mały jeździ jeszcze w wózku, ale byłam z koleżanką - wiedziałam więc, że ktoś mi pomoże wsiąść - opowiada Aleksandra Bazowska. - Nadjechała "dwójka", dość nietypowa, bo koloru brązowego. Myślałam, że to wygodny, niskopodłogowy pojazd, a tymczasem okazało się, że pośrodku drzwi oznakowanych nalepką z wózkiem znajduje się pionowy uchwyt, przez co wejście jest zbyt wąskie. Mimo że próbowali nam pomóc inni pasażerowie, wózek nie mieścił się w żadnych drzwiach i musieliśmy czekać na kolejny tramwaj.

- Pani Aleksandra trafiła na jeden z kilku niezmodernizowanych tramwajów zwanych dortmundami. One rzeczywiście nie są przystosowane do wsiadania z wózkiem - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM. - Program modernizacji tych pojazdów dopiero się rozkręca, zakończymy go do końca 2011 r.

A prace modernizacyjne prowadzone przy pojazdach polegają na… - Na rozbudowie środkowego członu na niskopodłogowy, tak by bez problemu mogli wsiadać rodzice z dziećmi w wózku i osoby niepełnosprawne na wózkach - wyjaśnia Wojtkiewicz. - Aby zwiększyć przestrzeń w pojeździe zamiast podwójnych siedzeń po obu jego stronach - jak to jest obecnie, zostaną dwuosobowe po jednej i jednoosobowe po drugiej. Do tego dochodzi modernizacja zewnętrzna, tak by pojazdy miały nowocześniejszy kształt.

Może jednak prościej byłoby od razu zakupić tabor, który będzie wygodny dla wszystkich, a nie Dortmundy wymagające przeróbek. - Stoimy przed kwestią wymiany całej tramwajowej floty, zdezelowane, wysokopodłogowe wozy 105Na kończą swój żywot. Ale to bardzo drogie przedsięwzięcie - każdy z 35 tramwajów bydgoskiej Pesy, które do końca 2011 r. kupimy, to koszt ok. 7,1 mln zł netto. Dlatego kupiliśmy też 46 pojazdów z Dortmundu, za ok. 4 mln, koszt ich modernizacji to ok. 15 mln zł. Zapewniam, że na Euro 2012 Trójmiasto nie będzie miało powodu do wstydu - dodaje rzecznik ZKM.


Autor: (źródło: Aleksandra Kozłowska, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 21.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.