baner
baner
baner
B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer Biuro Opole

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Gdynia - Warszawa - Katowice/Kraków rozkład jazdy od 1 marca

Rozpoczęły się prace nad korektą rozkładu jazdy na trasie Gdynia – Warszawa – Kraków/Katowice, który wejdzie w życie od 1 marca 2011 r. Będą to zmiany w rocznym rozkładzie jazdy 2010/2011.

Linia Warszawa – Gdynia jest kompleksowo modernizowana. Prace, na różnych etapach zaawansowania, są prowadzone na 2/3 całej trasy. Ważne prace modernizacyjne rozpoczniemy w bieżącym roku także na Centralnej Magistrali Kolejowej i jej odgałęzieniu w kierunku Krakowa. Zmiany w rozkładach będą więc dotyczyły również pociągów z Warszawy do Krakowa i Katowic oraz w kierunku przeciwnym.

Wszystkie prace prowadzimy bez przerywania kursowania pociągów. Konieczne jest więc zamykanie na długich odcinkach jednego toru, podczas gdy ruch w obie strony jest prowadzony wahadłowo po torze czynnym.

Tak więc np. linia Warszawa - Gdynia, w normalnych warunkach dwutorowa, a w pobliżu Warszawy i Gdańska nawet trzytorowa, na większej części swojego przebiegu staje się w okresie robót linią faktycznie jednotorową. Odcinki torów wyłączanych z ruchu na okres prac, przez cały rok zmieniają się wraz z postępem robót.

W sytuacji tak intensywnych prac torowych nie jest możliwe przeprowadzenie wszystkich pociągów, które zgłosili przewoźnicy.

Prace nad rozkładem jazdy na trasie od Gdyni przez Warszawę do Krakowa i Katowic, jaki wejdzie w życie od 1 marca, są prowadzone w drodze konsultacji z zainteresowanymi przewoźnikami pasażerskimi, przy wsparciu ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Transportu Kolejowego. Ilość pociągów zostanie lepiej dostosowana do możliwości przeprowadzenia ich trasą przy jak najmniejszych utrudnieniach powodowanych przez roboty modernizacyjne.

Możliwy jest więc taki wariant rozkładu, w którym pociągów będzie nieco mniej. Oczekiwana przez podróżnych ilość miejsc w pociągach może zostać zapewniona w inny sposób, na przykład przez wydłużenie składów. Takie rozwiązanie nie zmniejszyłoby ilości miejsc w pociągach, a ułatwiłoby „zmieszczenie” pociągów na trasie i ich punktualne przeprowadzenie między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem i Katowicami.

Z uwagi na zmieniające się lokalizacje robót rozkład jazdy będzie ulegał zmianom. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w porozumieniu z przewoźnikami będą dokładały starań, aby zmiany te były jak najrzadsze i ogłaszane z odpowiednim wyprzedzeniem.

Rozważone zostanie wprowadzenie na trasę pociągów, których czas przejazdu całą trasą w miarę możliwości nie będzie się zmieniał, niezmienne pozostałyby także godziny odjazdu ze stacji początkowej i przyjazdu do stacji końcowej, przy możliwych zmianach godzin przyjazdów do stacji pośrednich.

Z podobną organizacją ruchu pociągów należy liczyć się także na innych trasach, których modernizacja rozpocznie się w 2011 r., np. na trasie Katowice – Kraków – Rzeszów. O wszystkich zmianach podróżni będą wcześniej informowani przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przez przewoźników.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 10.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.