baner
baner
baner
ASMO Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

„Górski” pociąg sieciowy tuż tuż…

We wtorek, 15 grudnia br, w Zakładzie Pojazdów Szynowych w Stargardzie Szczecińskim trwały odbiory techniczne zmodernizowanego pociągu sieciowego PS-00. To pierwszy pojazd we flocie PKP Energetyka o takich właściwościach. Większa moc silnika, nowe rozwiązania (zapobiegające zniszczeniu przekładni osiowej) oraz unowocześnienie układu biegowego (poprzez zabudowę półwózków jednoosiowych) to niewątpliwie atuty, dzięki którym pojazd będzie jeszcze bardziej efektywny (mocniejszy i radzący sobie na ciasnych łukach torów) w pracach na południu Polski w trudnych warunkach atmosferycznych.

Pociąg sieciowy PS-00 jest samojezdnym, dwuczłonowym pojazdem kolejowym z napędem. Przeznaczony jest do napraw i konserwacji urządzeń sieci trakcyjnej oraz linii potrzeb nieatrakcyjnych. Pojazd wyposażony jest w:

  • pomost stały (z ruchomymi platformami do wieszakowania)
  • podest ruchomy (przedłużenie pomostu stałego, z mechanizmem obrotu i systemem zdublowanej blokady zapewniającym bezpieczną pracę w przypadku gdy sieć trakcyjna na torze sąsiednim jest pod napięciem)
  • żuraw hydrauliczny (wyposażony w kosz umożliwiający prace na wysokościach)
  • dwuramienny korektor położenia sieci (przeznaczony do wykonywania prac przy sieci trakcyjnej jak: profilowanie przewodu jezdnego, liny nośnej, podtrzymanie elementów sieci podczas wymiany konstrukcji wsporczej itp.)
  • pantograf kontrolno pomiarowy (wyposażony w elektroniczny pomiar wysokości zawieszenia sieci trakcyjnej)
  • rolki wypierania sieci
  • wyciągarki hydrauliczne.
  •  

„Górski”, zmodernizowany pociąg wyposażony jest w silnik napędowy spalinowy (typu TCD 2015 V084V) o mocy 350 kW.

Wśród zalet pociągów sieciowych wymienić należy jego mobilność (możliwość natychmiastowej zmiany kierunku jazdy bez manewrów pojazdem) oraz możliwość
prowadzenia prac bez konieczności ograniczenia w ruchu pociągów i wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej na torach sąsiednich.

Odbiory techniczne w Stargardzie Szczecińskim zakończyły się pomyślnie. Na początku stycznie PKP Energetyka S.A. przetestuje pociąg w terenie. Jeżeli wszystkie testy wypadną pomyślnie oraz zakończone zostaną procedury związane z jego przekazaniem do eksploatacji „górski” pociąg sieciowy rozpocznie prace w PKP Energetyka S.A. – Zakład Południowy.

- Najwyższej jakości sprzęt techniczny to dla nas priorytet. Nie tak dawno kupiliśmy nowy pociąg sieciowy dla Zakładu Północnego, obecnie zmodernizowaliśmy pojazd dla Zakładu Południowego. Dzięki jego, po raz pierwszy zastosowanym, właściwościom będziemy jeszcze skuteczniejsi w trudnym, górzystym terenie. - powiedział Tadeusz Skobel, Prezes Zarządu PKP Energetyka S.A.


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 15.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.