baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

GPS w pociągach Kolei Mazowieckich – rozwiązanie dobre dla pasażerów

W taborze Kolei Mazowieckich trwa proces montażu urządzeń jednokierunkowej łączności satelitarnej (odbiorniki satelitarnego sygnału GPS) oraz do transmisji danych - modemy GPRS służące do dwukierunkowej transmisji informacji w technologii GSM. Łącznie zamontowanych zostanie 469 kompletów urządzeń w 240 jednostkach taboru. Jest to największe i jedyne w Polsce przedsięwzięcie przewoźnika kolejowego na taką skalę i tak kompleksowo przeprowadzone.

Zestawy montowane w taborze „Kolei Mazowieckich – KM” umożliwiają przesyłanie danych identyfikacyjno-lokalizacyjnych taboru kolejowego z dowolnego miejsca objętego sygnałem satelitarnym GPS oraz zasięgiem sieci GSM. Satelitarny system lokalizowania pociągów jest zaawansowanym narzędziem do ewidencji i zarządzania taborem, a także zarządzania przewozami i ułatwiającym zarządzanie działalnością operacyjną, bez konieczności korzystania z innych kanałów informacyjnych.

Ponadto, wspólnie z PKP PLK, realizowany jest projekt informatyczny nakierowany na obsługę systemu oraz wizualizację położenia i ruchu taboru.

Podstawowe korzyści z wdrożenia systemu GPS to:

  • zarządzanie taborem kolejowym, w tym optymalizacja jego wykorzystania i efektywniejsze wykorzystanie wiedzy o położeniu taboru – szczególnie w sytuacjach awaryjnych, wypadkowych, czy kryzysowych,
  • bieżąca i bezbłędna informacja o dyslokacji pociągów, z jednoczesnym, łatwym jej przetwarzaniem i wizualizacją w różnych systemach informacyjnych dla podróżnych np. - wyświetlanie informacji w pociągach,
  • możliwość bezpośredniego informowania pasażerów o kursowaniu pociągów w czasie rzeczywistym (dostęp do informacji w stacjonarnych punktach odprawy podróżnych, w Internecie i telefonii komórkowej),
  • usprawnienie pracy dyspozytora Spółki, dyspozytorów trakcyjnych i dyspozytorów drużyn konduktorskich – pełna informacja o składzie drużyny pociągowej i możliwość błyskawicznego kontaktu telefonicznego,
  • pełna informacja na temat sytuacji ruchowej pociągów na wszystkich liniach kolejowych – doskonałe narzędzie dla punktów informacji i kas biletowych,
  • błyskawiczne narzędzie do przesyłania alertów o sytuacjach nadzwyczajnych i  nieprawidłowościach w prowadzeniu ruchu kolejowego,
  • porównanie jakości realizacji rozkładu jazdy w stosunku do planu, dla każdego pociągu,
  • ułatwienie rozliczania wykonania pracy eksploatacyjnej i umów z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie.

Ponadto, ze względu na modułowość systemu możliwa będzie jego rozbudowa o nowe funkcje oraz przesyłanie danych o zdarzeniach mających miejsce na pokładzie taboru (frekwencja, informacje o biletach, monitoring, etc.).


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 14.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.