baner
baner
baner
Zakład Metalowy ORTYL Sp. z o.o. S.K.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Grupa PKP podsumowuje działania udrożniające linie kolejowe

Marznący deszcz i silny wiatr wywołały od 9 stycznia do 14 stycznia 2010 ponad 500 awarii na 900 kilometrach dróg kolejowych. Na 25 925 pociągów uruchomionych w tym czasie 2 698 pociągów było opóźnionych. Od 14 stycznia wszystkie drogi kolejowe są udrożnione. W niektórych punktach ruch odbywa się jeszcze wahadłowo po jednym torze. Grupa PKP już podjęła pierwsze decyzje po wyciągnięciu wniosków po problemach, które spotkały pasażerów.

W ciągu doby w Polsce kursuje 4 200 pociągów pasażerskich i 7 000 pociągów towarowych. Największe opóźnienia (powyżej 10 godzin) dotknęły ok. 20 pociągów.

Atak zimy złamał 121 słupów linii średniego napięcia. Marznący deszcz i mżawka skuły lodem ok. 278 kilometrów kolejowych linii energetycznych. Do dzisiaj 260 km linii energetycznych zostało odkutych z lodu, pozostało ok. 18 kilometrów linii, które dzisiaj zostaną udrożnione.

Awarie sieci energetycznej i połamane drzewa opóźniły pociągi wszystkich przewoźników kolejowych operujących w południowej Polsce.

  • Pociągi dalekobieżne (Expressy InterCity, InterRegio) opóźnione były średnio o 92 minuty.
  • Pociągi TLK średnio o 72 minuty.
  • Pociągi samorządowej spółki Przewozy Regionalne średnio 25 minut.
  •  

Do przeciągania pociągów zostało zatrudnionych w sumie 138 lokomotyw spalinowych. Do udrażniania sieci trakcyjnej zostało zatrudnionych 56 lokomotyw elektrycznych. Lód usuwało średnio 20 pociągów energetycznych.

Skutki awarii usuwało w sumie 25 000 pracowników PKP PLK, ponad 300 pracowników PKP Energetyka oraz 300 maszynistów.

Pierwsze informacje o możliwych problemach w ruchu kolejowym PKP S.A. zamieściły na swojej stronie www.pkp.pl w piątek 8 stycznia. Na dworcach kolejowym przekazaliśmy pasażerom 630 bezpłatnych herbat, kaw i kanapek.

Dla pasażerów uruchomione zostały:

  • specjalna infolinia telefoniczna
  • mapa utrudnień w ruchu kolejowym
  • blog www.infokolej.blog.onet.pl, który na bieżąco informował o wszystkich utrudnieniach w ruchu pociągów oraz awariach na drogach kolejowych
  • informacje przekazywane pasażerom były aktualizowane co trzy godziny.
  •  

Zespół kryzysowy kierujący działaniami nadzwyczajnymi pracował non-stop od soboty 9 stycznia. Obecnie ten sam zespół pracuje nad przygotowaniem wniosków i rozwiązań, które zapobiegną podobnym kłopotom w przyszłości.

Pierwsze rekomendacje i decyzje zespołu podjęte po opanowaniu sytuacji to:

  • usprawnienie obiegu informacji między drużynami konduktorskimi przewoźników kolejowych, a służbami ruchu i pracownikami na dworcach kolejowych.
  •  

Efekt: pasażerowie będą lepiej informowani przez obsługę pociągów oraz na dworcach kolejowych.

  • wprowadzenie zakazu kierowania pociągów w trasę z pasażerami na pokładzie w sytuacji, gdy nie ma pewności co do przepustowości drogi kolejowej
  •  

Efekt: pasażerowie nie będą narażeni na wielogodzinne postoje pociągów i opóźnienia.

  • wprowadzenie nowych systemów informatycznych informujących pasażerów o utrudnieniach w ruchu oraz opóźnieniach pociągów
  •  

Efekt: możliwość poznania utrudnień w ruchu i spodziewanych opóźnień automatycznie przez osoby w pociągach i na dworcach bez konieczności pozyskiwania informacji w kasach czy w infolinii.


Autor: (źródło: PKP S.A., 15.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.