baner
baner
baner
P.U. Jarex Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Grupa PKP podsumowuje działania udrożniające linie kolejowe

Marznący deszcz i silny wiatr wywołały od 9 stycznia do 14 stycznia 2010 ponad 500 awarii na 900 kilometrach dróg kolejowych. Na 25 925 pociągów uruchomionych w tym czasie 2 698 pociągów było opóźnionych. Od 14 stycznia wszystkie drogi kolejowe są udrożnione. W niektórych punktach ruch odbywa się jeszcze wahadłowo po jednym torze. Grupa PKP już podjęła pierwsze decyzje po wyciągnięciu wniosków po problemach, które spotkały pasażerów.

W ciągu doby w Polsce kursuje 4 200 pociągów pasażerskich i 7 000 pociągów towarowych. Największe opóźnienia (powyżej 10 godzin) dotknęły ok. 20 pociągów.

Atak zimy złamał 121 słupów linii średniego napięcia. Marznący deszcz i mżawka skuły lodem ok. 278 kilometrów kolejowych linii energetycznych. Do dzisiaj 260 km linii energetycznych zostało odkutych z lodu, pozostało ok. 18 kilometrów linii, które dzisiaj zostaną udrożnione.

Awarie sieci energetycznej i połamane drzewa opóźniły pociągi wszystkich przewoźników kolejowych operujących w południowej Polsce.

  • Pociągi dalekobieżne (Expressy InterCity, InterRegio) opóźnione były średnio o 92 minuty.
  • Pociągi TLK średnio o 72 minuty.
  • Pociągi samorządowej spółki Przewozy Regionalne średnio 25 minut.
  •  

Do przeciągania pociągów zostało zatrudnionych w sumie 138 lokomotyw spalinowych. Do udrażniania sieci trakcyjnej zostało zatrudnionych 56 lokomotyw elektrycznych. Lód usuwało średnio 20 pociągów energetycznych.

Skutki awarii usuwało w sumie 25 000 pracowników PKP PLK, ponad 300 pracowników PKP Energetyka oraz 300 maszynistów.

Pierwsze informacje o możliwych problemach w ruchu kolejowym PKP S.A. zamieściły na swojej stronie www.pkp.pl w piątek 8 stycznia. Na dworcach kolejowym przekazaliśmy pasażerom 630 bezpłatnych herbat, kaw i kanapek.

Dla pasażerów uruchomione zostały:

  • specjalna infolinia telefoniczna
  • mapa utrudnień w ruchu kolejowym
  • blog www.infokolej.blog.onet.pl, który na bieżąco informował o wszystkich utrudnieniach w ruchu pociągów oraz awariach na drogach kolejowych
  • informacje przekazywane pasażerom były aktualizowane co trzy godziny.
  •  

Zespół kryzysowy kierujący działaniami nadzwyczajnymi pracował non-stop od soboty 9 stycznia. Obecnie ten sam zespół pracuje nad przygotowaniem wniosków i rozwiązań, które zapobiegną podobnym kłopotom w przyszłości.

Pierwsze rekomendacje i decyzje zespołu podjęte po opanowaniu sytuacji to:

  • usprawnienie obiegu informacji między drużynami konduktorskimi przewoźników kolejowych, a służbami ruchu i pracownikami na dworcach kolejowych.
  •  

Efekt: pasażerowie będą lepiej informowani przez obsługę pociągów oraz na dworcach kolejowych.

  • wprowadzenie zakazu kierowania pociągów w trasę z pasażerami na pokładzie w sytuacji, gdy nie ma pewności co do przepustowości drogi kolejowej
  •  

Efekt: pasażerowie nie będą narażeni na wielogodzinne postoje pociągów i opóźnienia.

  • wprowadzenie nowych systemów informatycznych informujących pasażerów o utrudnieniach w ruchu oraz opóźnieniach pociągów
  •  

Efekt: możliwość poznania utrudnień w ruchu i spodziewanych opóźnień automatycznie przez osoby w pociągach i na dworcach bez konieczności pozyskiwania informacji w kasach czy w infolinii.


Autor: (źródło: PKP S.A., 15.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.